ترامپ دامادش را وفادار‌تر به اسرائیل نسبت به آمریکا دانست

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد که دامادش به اسرائیل بیشتر از کشور خود وفادار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، در کتاب جدیدی به نام «خطر» که قرار است به زودی منتشر شود، آمده است دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، یک بار در جلسه‌ای در کاخ سفید گفت جرد کوشنر، داماد یهودی‌اش، به اسرائیل بیشتر از کشور خود وفادار است.

در این کتاب آمده است ترامپ در جلسه‌ای به شوخی درباره جرد کوشنر، داماد خود، که در خانواده‌ای یهودی بزرگ شده است، گفت: «می دانید، جرد به اسرائیل وفادارتر از ایالات متحده است.»

این اظهارات ترامپ درباره داماد خود چیز جدیدی نیست. در اوت ۲۰۱۹، او بار‌ها آمریکایی‌های یهودی را که به دموکرات‌ها رای می‌دهند به بی وفایی به رژیم صهیونیستی متهم کرد و کنایه زد که آمریکایی‌های یهودی باید بر اساس منافع کشوری که متعلق به آن‌ها نیست، رای دهند.

ترامپ در این باره گفت: «من فکر می‌کنم هر یک از یهودیانی که به یک دموکرات رای می‌دهند، نشان دهنده عدم آگاهی کامل یا بی وفایی آن‌ها به اسرائیل است.»

او در اظهاراتی مشابه درست یک سال بعد در سپتامبر ۲۰۲۰، در یک کنفرانس در کاخ سفید به مناسبت سال نوی یهودیان به گروهی از سران یهودی-آمریکایی گفت: «ما کشور شما را دوست داریم. یهودیان باید به من رای دهند، زیرا دموکرات‌ها به ضرر صهیونیست‌ها خواهند بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار