دستگیری شکارچی متخلف در تربت حیدریه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: صیاد پرندگان شکاری در این شهرستان دستگیر شد.

داوود نور محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: فردی که با زدن کومه اقدام به زنده گیری ارزشمند‌ترین گونه پرندگان شکاری در منطقه نموده بود پس سه روز رصد مامورین حفاظت محیط زیست صبح امروز در محل کومه در دشت رُخ دستگیر و یک بهله دلیجه، دو قطعه یا کریم زنده ولاشه دو قطعه یا کریم به همراه آلات و ادوات صید پرنده شکاری کشف و ضبط شد.

او افزود: با رصد مامورین همدست متهم که ساکن یکی از روستا‌های بخش رخ بود شناسایی و پس از مراحل قضایی و بازرسی منزل متخلف با همراهی پرسنل انتظامی تعداد پنج قطعه کبوتر چاهی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به اینکه پرندگان شکاری در راس هرم غذایی پرندگان قرار دارند با شکار و تعدیل موجودات موزی مانند موش نقش بسیار مهمی در اکوسیستم‌های طبیعی دارند، ولی متاسفانه عده‌ای افراد سود جو با حذف این گونه ارزشمند و قاچاق آن به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صدمات غیر قابل جبرانی به اکوسیستم‌های کشور وارد می کنند.

همچنین از همشهریان درخواست میکنم در صورت مشاهده افراد مشکوک وغیر بومی در مناطق موارد را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا ۵۲۲۹۹۱۲۹ اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار