طرح پنتاگون برای همکاری نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری با عربستان

وزارت دفاع آمریکا طرح ارائه خدمات پشتیبانی نظامی به عربستان را به کنگره ارسال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنج شنبه اعلام کرد وزارت خارجه این کشور یک توافق بالقوه به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را برای ارایه خدمات پشتیبانی نظامی به عربستان تصویب و این توافق را برای بررسی به کنگره این کشور ارسال کرده است.

بر این اساس، این نخستین توافق عمده نظامی برای عربستان سعودی است که از زمان ریاست جمهوری جو بایدن در ۲۰ ژانویه به کنگره ارسال می‌شود. این توافق بعد از انتقاد از روابط آمریکا با عربستان در میانه کارنامه حقوق بشری این کشور و ادامه جنگ این کشور و شرکایش در یمن حاصل می‌شود.

در این توافق، خدمات پشتیبانی نگهداری تجهیزات نظامی برای طیفی از بالگرد‌ها شامل یک ناوگان آتی از بالگرد‌های شینوک سی اچ ۴۷ دی پیش بینی شده است. هنوز فروشنده این خدمات مشخص نشده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این "فروش پیشنهادی" موجب حمایت از اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا از طریق کمک به بهبود امنیت یک کشور دوست می‌شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز قبل، برخی منابع خبری اعلام کرد با افزایش حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها به عربستان، آمریکا به تازگی بخشی از سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی از جمله موشک انداز‌های پاتریوت را از عربستان خارج کرده است.

گفتنی است؛ پیشتر نیز در تاریخ ۲ اردیبهشت، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه محدودیت فروش تسلیحات به عربستان را به دلیل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی تصویب کرده بود. با این حال، لابی‌های قدرتمند اسلحه سازی در آمریکا از نفوذ خود برای فروش تسلیحات به عربستان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
انسان فهمیده واقعا از این همه حماقت سعودی ها خنده اش میگیره.ترامپ واقعا ثابت کرد اینا گاو شیرده هستن.باز میخوان بدوشن.500 میلیون دلار بدن به عربستان که ازش محافظت بکنن؟در برابرگروهک طالبان نتونست از افغانستان محافظت کنه توان مقابله با ملت یمن داره؟
آخرین اخبار