مدیر جهاد کشاورزی آبادان:

افزایش قیمت صندوق های چوبی در آبادان و خرمشهرعمدی است

حسن دشتی گفت: افزایش قیمت صندوق های چوبی عمدی است بنابراین کشاورزان آبادان و خرمشهری در فروش خرمای خود عجله نکنند.

حسن دشتی، مدیر جهاد کشاورزی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: صندوق سازان و دلالان با شروع خرید تضمینی خرما از کشاورزان جنوب غرب خوزستان و به منظور سوء استفاده از موقعیت قیمت صندوق های چوبی را افزایش دادند.

او با بیان آن که سازمان جهاد کشاورزی در حال تصویب برای جای گذاری خرماها در گونی یا سبدهای پلاستیکی است از کشاورزان این دو شهرستان خواست در فروش خرماهای خود عجله نکنند.

دشتی قیمت تصویب شده اولیه برای کیلوگرم خرما را ۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد که پس از پیگیری‌ها به رقم ۹ هزار و ۲۰۰ تومان تبدیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به گلایه برخی کشاورزان این شهرستان در خصوص این که هزینه‌ی تولید هر کیلوگرم خرما ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و خرید تضمینی خرما از آن‌ها نه تنها سودی ندارد که به ضرر آن‌ها نیز تمام می‌شود ادامه داد: علت بالا بودن هزینه تولید خرما مکانیزه نبودن فرآیند تولید و متقبل شدن هزینه کارگران است.

او بیان کرد: مبلغ ۸ هزار و ۲۰۰ تومان تنها برای خرید خرما‌های خوزستان محاسبه می‌شود و خرمای شش استان دیگر بر اساس مبلغ تصویب شده اولیه که ۸ هزار و ۲۰۰ تومان است خریداری می‌شود.

دشتی گفت: خرید تضمینی خرما از کشاورزان خوزستانی پس از ۱۷ سال توسط دولت انجام می‌شود و برای آن در سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.