رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یزد:

جستجویی که به سرقت ختم شد

سرهنگ ابوطالبی گفت: از حساب بانکی یکی از شهروندان یزدی به مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال سرقت اینترنتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد گفت: با مراجعه و شکایت یکی از شهروندان یزدی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی خودش، پرونده اولیه تشکیل شد و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: طبق اظهارات شاکی مشخص شد که برای استفاده از اینترنت بانک خود در موتور جستجوگر گوگل نام بانک مورد نظر را جستجو کرده و بدون توجه به آدرس سایت وارد یکی از نتایج جستجو شده و قصد انتقال وجه را داشته است.

ابو طالبی ادامه داد: این شهروند در هنگام انتقال وجه با پیام انجام نشدن تراکنش مواجه می‌شود که متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خودش می‌شود.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیقات مقدماتی و اقدامات فنی مبلغ سرقت شده را به حساب شاکی برگرداندند و سارق اینترنتی شناسایی شد و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

ابوطالبی بیان کرد: کلاهبرداران در فضای مجازی با استفاده از لوگو و برند بانک‌ها و موسسه‌های مالی معتبر به دنبال کسب اطلاعات افراد از طریق خود کاربران هستند.

او گفت: یکی از راه‌های اصلی این ترفند استفاده سایت‌های فیشینگ و جعلی بانک‌ها است که به وسیله کلاهبرداران طراحی شده و در جستجوی گوگل این سایت‌ها به فراوانی یافت می‌شود.

ابوطالبی تصریح کرد: آدرس معتبر ورود به اینترنت بانک‌های رسمی کشور در سایت رسمی پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir/links قسمت آدرس اینترنت بانک‌ها قرار گرفته است که هموطنان به راحتی و با اطمینان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار