قادری:

امضا‌های طلایی از دلایل وضعیت نامناسب کسب و کار در ایران است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امضا‌های طلایی برای ورود به یک کسب و کار و محدودیت‌های سخت از دلایل وضعیت نامناسب کسب و کار در کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل مجوز‌های کسب و کار در نشست علنی دیروز پارلمان گفت: امضا‌های طلایی برای ورود به یک کسب و کار و محدودیت‌های سخت از دلایل وضعیت نامناسب کسب و کار در کشور است. همچنین این مسائل موجب شده تا امکان ورود سرمایه به کشور سخت شود و البته سرمایه هم از کشور بیرون برود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور، شاخص سهولت فضای کسب و کار است که در۱۹۰ کشور دنیا، رتبه ۱۲۷ را داریم، از نظر شروع کسب و کار هم رتبه ۱۷۸ را داریم و در حقیقت کشورهای محدودی وضع بدتر از ایران را دارند. یکی از دلایل آن، شرایط سخت سرمایه‌گذاری است. 

قادری یادآور شد: وقتی سرمایه‌گذار می‌بیند در فاصله زمانی کوتاهی و در کشوری دیگر با کمترین هزینه می‌تواند شرکت ثبت کند و فعالیت اقتصادی داشته باشد، سرمایه‌اش را در کشور نگه نمی‌دارد. این در حالی است که در شرایط تحریمی می‌خواهیم هزینه‌های تولید ما کاهش یابد و اقتصاد رقابتی‌تر شود. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
دلیل طلایی شدن امضاها این است که در زمانی به همه کس مجوز کسب وکارداده می شد وبا اشباع بازار درگیریها بین شرکتها و ورشکستگی ها ناشی از عدم وجود بازار بسیاری ازمشاغل را نابود کرد بنابراین مصوبه مجلس درباره تسهیل در صدور مجوزات اشتغال گرچه خیلی سورپرایز به نظر می رسد ولی تاریخ نشان میدهد که منبع آب بدون والو شیر بزودی خالی شده و همه رایکجا بدبخت می کند بنابراین مجلس صدور مجوز اشتغالات را همه جانبه بررسی نکرده واحساسی وشعاری عمل کرده است و بارکج عاقبت کج میشود بنابراین صدور مجوز باید متکی به توانایی بازار وتوانایی کارفرما باشد و نداشتن تنظیمگر بازار مانند آب سیلاب همه را غرق می کند واینکه تحصیلکرده ها بیکارند نمی توان با صدور مجوزهای فراوان همه را مشغول کارنمود وقتی ظرفیت بازارداخل یا خارج کم باشد رکود حاصل می شود ودست همه درگردو می ناند
آخرین اخبار