بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت مشهد در پاییز امسال

مسئول راه‌اندازی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امداد و نجات جنوب مشهد با نام "ولایت" گفت: بیمارستان ولایت همگام با فصل پاییز امسال و احتمال آغاز موج ششم کرونا به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله ریحانی مسئول راه‌اندازی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امداد و نجات جنوب مشهد با نام "ولایت" گفت: ساخت بیمارستان ولایت از اوایل سال ۱۳۹۰ با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستان‌های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد که عملیات اجرایی آن با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۳۹۲ متوقف گردید.


او افزود: در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عملیات اجرایی این مرکز درمانی از سر گرفته شد و با دریافت بودجه مورد نیاز از مسوولان کشوری این پروژه به سرانجام رسید.

مسئول راه‌اندازی بیمارستان ولایت مشهد ادامه داد: این بیمارستان طبق استاندارد‌های روز دنیا با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده است.


بیشتر بخوانید


ریحانی بیان کرد: در این بیمارستان تمامی بیماران سوانح و امداد پذیرش خواهند شد و در شرایط شیوع کرونا بطور موقت به درمان بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

او تصریح کرد: امیدواریم با همکاری خیران حوزه سلامت، بخش آی. سی. یو این بیمارستان به ونتیلاتور و دستگاه‌های تخصصی مورد نیاز مجهز گردد تا آماده پذیرش بیماران کرونایی در صورت افزایش تعداد آنان باشیم.

مسئول راه‌اندازی بیمارستان ولایت نصب دستگاه‌های هواساز و برخی تجهیزات اتاق عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت‌ها و تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز و تانک‌های اکسیژن را از اقدامات در حال انجام برای بهره برداری از این بیمارستان عنوان کرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار