مدارس کم جمعیت کردستان از مهرماه بازگشایی می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از ابتدای مهر ماه تحصیل در مدارس کم جمعیت در کردستان به صورت حضوری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرور ش کردستان اظهار کرد: سال تحصیلی امسال از اول مهر آغاز می‌شود و تحصیل در مدارس کم جمعیت به صورت حضوری خواهد بود.

قربانی اظهار کرد: امیدواریم از ابتدای آبان هم با تسریع در واکسیناسیون دانش‌آموزان، بتوانیم در هفته دو روز کلاس حضوری برای دانش‌آموزان برگزار کنیم.

او تصریح کرد: طولانی شدن تعطیلی مدارس به واسطه شیوع کرونا ویروس برای دانش آموزان عوارض روحی و روانی زیادی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه تمام تلاش ما برگزاری حداقل در هفته چند جلسه کلاس حضوری است، گفت: دولت برای حوزه آموزش مجازی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که قطعا سهم استان ما در این زمینه محفوظ است.

قربانی از انجام واکسیناسیون همه معلمان استان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش ساماندهی نیرو‌های انسانی است که در این زمینه استان عملکرد بسیار خوبی داشته است.

او اذعان کرد: بهترین تعادل نیرو را در آموزش و پرورش استان کردستان داریم به گونه‌ای که امسال تنها ۳۰۰ نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش خواستار انتقالی بوده‌اند.

مدیر کل اموزش و پرور ش کردستان از ساماندهی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: ۹۹.۷۹ درصدی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان ثبت نام کرده اند.

قربانی عنوان کرد: در ثبت نام دانش آموزان مقطع متوسطه اول رتبه اول و در متوسطه دوم رتبه دوم و در ثبت نام کتاب رتبه پنجم را در کشور داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.