حمله جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکایی به نقطه‌ای در مرز سوریه و عراق

برخی منابع خبری از حمله جنگنده‌های آمریکایی به نقطه‌ای در مرز سوریه و عراق خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین،  نقاطی در نوار مرزی عراق و سوریه مورد حمله هوایی قرار گرفته‌اند.

پایگاه تلگرامی صابرین نیوز نیز در این رابطه اعلام کرد که، این حمله توسط جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکایی صورت گرفته است.

براساس این گزارش، این جنگنده‌ها حداقل با ۴ موشک نوار مرزی را هدف قرار داده‌اند که در پی این حمله دست کم دو خودروی متعلق به نیروهای الحشدالشعبی منهدم شده است.

گفته می شود، این حمله تلفات انسانی نداشته است.

چند ماه پیش، یعنی در بامداد ۰۷ تیر ۱۴۰۰، اخباری مبنی بر حمله آمریکا به مواضع نیرو‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه منتشر شد که به دستور مستقیم جو بایدن صورت گرفته بود.

در پی این حمله آمریکا به مواضع نیرو‌های مقاومت الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق ۴ تن شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

پایگاه رسمی پنتاگون نیز در آن زمان اعلام کرده بود که، نیرو‌های آمریکایی به پایگاه‌های نظامی و انبار تسلیحات نظامی نیرو‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه از جمله کتائب حزب الله و کتائب سید الشهدا حمله کردند و شماری را به شهادت رساندند.

براساس ادعای وزارت دفاع آمریکا، این حملات در جهت دفاع از منافع آمریکا و نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه صورت گرفته است و طبق قوانین بین المللی این کشور حق دارد برای دفاع از مواضع خود دست به چنین عملیاتی بزند.

واشنگتن نیز مدعی شده بود که، نیرو‌های آمریکایی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش در عراق و سوریه حضور دارد و تمامی تلاش خود را برای مبارزه با این گروه‌های افراطی به کار گرفته است.

پس از این حمله نیز، مقامات سوریه در واکنش به تجاوزات نظامیان تروریست آمریکا به مواضع بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در مرز عراق و سوریه اعلام کردند دمشق این تجاوزات را شدیداً محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار حریم سرزمینی سوریه و عراق می‌داند.

خبرگزاری سانا نیز طی روز‌های اخیر اعلام کرده است که، نیرو‌های آمریکایی طی یک عملیات هلی‌برن در حومه شهر حسکه سوریه، ۲ شهروند غیرنظامی را ربودند و به مکانی نامعلومی بردند.

براین اساس، یک بالگرد نیرو‌های آمریکایی طی ساعات گذشته یک حمله هوایی را با کمک شبه نظامیان تحت حمایت خود موسوم به «قسد» در حومه شهر حسکه در شمال سوریه انجام دادند.

این در حالی است که، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سفری غیرمنتظره در مسکو به سر می برد و در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به دیدار و گفتگو پرداخته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار