۵ بازیکنی که دیگر شانس بازگشت به چلسی را ندارند

مسلما چلسی در تابستان امسال یکی از بهترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی خود را تجربه کرد، زیرا توانست با جذب بازیکنان بزرگ خلاء‌های خود را پر کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چلسی در تابستان موفق شد با مبلغ ۹۷.۵ میلیون پوند روملو لوکاکو را به استمفورد بریج بازگرداند. آن‌ها همچنین در آخرین مهلت نقل و انتقالات، سائول نیگز را به خدمت گرفتند.

چلسی اجازه داد ۲۸ بازیکن در تابستان امسال این تیم را ترک کنند. ۱۰ نفر از این بازیکنان به طور دائم جدا شدند و بقیه با قرارداد‌های قرضی راهی تیم‌های دیگری شدند. قابل توجه‌ترین بازیکنان خروجی چلسی تامی آبراهام و فیکایو توموری بودند که هر ۲ به سری آ رفتند. کورت زوما نیز به وستهام یونایتد، رقیب لندنی آبی‌ها پیوست.

چلسی هر فصل بازیکنان زیادی که بیشتر آن‌ها جوان هستند را برای کسب تجربه به صورت قرضی به تیم‌های دیگر می‌فرستد. البته برخی از بازیکنانی که با قرارداد قرضی به طور موقت چلسی را ترک می‌کنند، در این تیم عملکرد خوبی نداشتند و مشتری خوبی هم برای آن‌ها پیدا نشده است تا به طور دائم از این تیم جدا شوند.  

برخی از این بازیکنان در طول مدت حضورشان در تیم اصلی به اندازه کافی خوب نبوده اند و بهتر است دیگر برای این باشگاه بازی نکنند. در این گزارش قصد داریم ۵ بازیکنی را معرفی کنیم که حضورشان برای چلسی فایده‌ای ندارد و بهتر است که چلسی را برای همیشه ترک کنند.

۱- تیموئه باکایوکو

تیموئه باکایوکو با مبلغ ۴۰ میلیون پوند و پس از قهرمانی در لوشامپیونه، از موناکو به چلسی پیوست و به دومین خرید گران قیمت چلسی در آن زمان تبدیل شد.

باکایوکو با پیراهن چلسی موفق شد ۴۳ بازی در تمام رقابت‌ها انجام دهد و همچنین به این تیم در صعود به فینال جام حذفی کمک کرد، اما او هرگز انتظارات را برآورده نکرد و تابستان سال بعد به آث میلان منتقل شد.

دوره‌های قرضی دیگر این بازیکن در موناکو و ناپولی گذشت، زیرا او نشان داد که خلاف پیش بینی‌های اولیه در استمفورد بریج نمی‌تواند آینده روشنی داشته باشد.  

بازیکن فرانسوی اکنون با قراردادی قرضی به مدت ۲ سال به میلان بازگشته است. قرارداد او شامل گزینه‌ای برای دائمی شدن انتقال با پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون پوند است.

چلسی امیدوار است میلان بتواند این انتقال را دائمی کند، زیرا آبی پوشان به دنبال جبران برخی از هزینه‌های انتقال این بازیکن فرانسوی هستند. بدون شک او یکی از بدترین خرید‌های چلسی در یک دهه گذشته بوده است.

۲- دنی درینک واتر

دنی درینک واتر در سال ۲۰۱۷ با چلسی قرارداد امضا کرد تا شریک انگولو کانته، هم تیمی سابقش در لسترسیتی  در خط میانی چلسی شود.  

این ۲ بازیکن در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ برای لسترسیتی عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و به لطف بازی‌های خوب این ۲، روباه‌ها قهرمان لیگ برتر شدند. اگرچه کانته از آن زمان به یکی از بهترین هافبک‌های دنیا تبدیل شد، اما شرایط برای درینک واتر برعکس رقم خورد.  

او تنها ۲۳ بازی برای چلسی انجام داد و فقط ۱۷ بازی در ۳ دوره قرضی در ۲ سال گذشته انجام داده است. درینک واتر حتی سال گذشته به ترکیه رفت که نشان دهنده افت او پس از ترک لسترسیتی بود.

 این بازیکن ۳۱ ساله که به تازگی به ریدینگ پیوسته، امیدوار است که بتواند در چمپیونشیپ به روز‌های خوبش بازگردد، اما منطقی است اگر بگوییم که دوران حضور او در استمفوردبریج به طور قطع به پایان رسیده است.

۳- میچی باتشوایی

در ژوئیه ۲۰۱۶ با قراردادی به ارزش ۳۳ میلیون پوند به باشگاه چلسی پیوست و در نخستین بازی اش برای آبی ها، گل قهرمانی چلسی را در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ لیگ برتر فوتبال انگلستان به ثمر رساند.

باتشوایی قبل از انتقال قرضی به بورسیا دورتموند در نیم فصل دوم فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷، ۶ ماه دیگر را در این باشگاه گذراند. پس از آن یک دوره قرضی کوتاه در والنسیا و سپس ۲ فصل حضور در کریستال پالاس را تجربه کرد.  

این بازیکن بلژیکی به تازگی قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۲۳ با بشیکتاش ترکیه امضا کرده است. در شرایطی که چلسی در حال حاضر دارای مهره‌های هجومی زیادی است، به نظر نمی‌رسد که باتشوایی دوباره بتواند پیراهن تیم سابقش را بر تن کند.  

۴- عبدالرحمان بابا

رحمان پس از امضای قرارداد ۵ ساله با چلسی، فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ را با آبی پوشان سپری کرد و ۱۵ بازی در لیگ برتر برای این تیم انجام داد.

زمان بازی محدود او به دلیل مصدومیت، او را مجبور کرد در فصل بعد به صورت قرضی به شالکه برود. پس از آن دوره‌های قرضی بعدی در ریمز، رئال مایورکا و باشگاه یونانی پائوک برای او رقم خورد.

در حالی که انتظار می‌رفت رحمان توسط چلسی فروخته شود، اما باشگاه لندنی در اقدامی عجیب قرارداد او را تمدید و به صورت قرضی رحمان را به ریدینگ منتقل کرد.

مصدومیت‌های مداوم این مدافع چپ نشان داد که او گزینه مناسبی برای چلسی نیست. باشگاه چلسی فقط می‌تواند امیدوار باشد که او در مسابقات چمپیونشیپ خوب عمل کند تا بتواند او را به زودی با پول بیشتری بفروشد.


بیشتر بخوانید


۵- مت میازگا

میازگا تنها ۲ بار برای چلسی به میدان رفت و سرانجام او هم با قرارداد‌های قرضی مدتی را در تیم‌های وایتس آرنهم، نانت، ریدینگ و اندرلخت بازی کرد و ۱۵۶ بازی خارج از استمفوردبریج انجام داد.

مدافع آمریکایی فصل گذشته را در اندرلخت گذراند و گفته می‌شود باشگاه  بلژیکی آماده تمدید قرارداد میازگا است.

با عدم موفقیت میازگا در انتقال‌های قرضی و در نظر گرفتن مدافعان باکیفیتی که این تیم اکنون در اختیار دارد، می‌توان گفت که او دیگر هرگز بازی با پیراهن چلسی را تجربه نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار