حرکت نخستین کشتی کانتینری از جده به الحدیده از زمان آغاز محاصره

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: برای نخستین بار از زمان محاصره و بمباران بندر الحدیده، کشتی حاوی کانتینر به طور مستقیم از جده رهسپار بندر الحدیده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی نوشت: برای نخستین بار از زمان محاصره و بمباران بندر الحدیده به دست متجاوزان آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و همپیمانانش، کشتی حاوی کانتینر به طور مستقیم از جده رهسپار بندر الحدیده شد.

او افزود: امیدوارم برادران بخش خصوصی با عهده دار شدن مسئولیت خود به واردات از راه بندر الحدیده اقدام کنند چرا که این امر با کاهش هزینه ها، موجب کاهش گرانی (تورم) برای شهروندان خواهد شد.

با اینکه از سیزدهم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی طرف‌های یمنی به توافق آتش‌بس در استان الحدیده دست یافته اند، اما ائتلاف متجاوز سعودی این آتش‌بس را نقض و همچنان به حملات خود به استان الحدیده ادامه می‌دهد.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

نیرو‌های یمنی بار‌ها از عدم توقف جنگ و محاصره عربستان علیه این کشور خبر داده و اعلام کرده اند که در صورتی که عربستان به اقدامات خود در این منطقه پایان نبخشد، طرح پیشنهادی آتش بس بی فایده خواهد بود و کاربردی ندارد.

مقامات دولت نجات ملی یمن نیز اعلام کرده اند که ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده علیرغم داشتن مجوز، نسل‌کشی جمعی است و میلیون‌ها کودک بیمار در نتیجه ادامه محاصره یمن و ممانعت از ورود دارو با خطر مرگ روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار