امروز انجام شد؛

تصویب دوفوریت لایحه "اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران"

شورای شهری‌ها با اکثریت آراء، دو فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ مصوبه حوزه شهرسازی رای مثبت دادند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران امروز بعد از گذشت چندین جلسه، لایحه‌ای را در دستور کار خودِ قرار دادند که اولین آن دو فوریت لایحه "اصلاحیه مصوبه اخذ مصوبه حوزه شهرسازی شهرداری تهران" بود.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در ابتدا درباره این لایحه اظهار کرد: طبیعتا شاهد اجرایی شدن این لایحه در هر سال هستیم و برای کسانی که عوارض خود را یک جا پرداخت می‌کنند تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

پس از آن مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران بیان کرد: لطفا بفرمایید که چرا این طرح با ٢ فوریت در صحن مطرح شده است؟

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران در این خصوص گفت: با توجه به اینکه انتخابات را پیش رو داشتیم، شهروندان گرامی برای جهت پرداخت عوارض حضور آن چنانی نداشتند و این حضور کم بود به همین دلیل ما خواستیم که این لایحه به صورت ٢ فوریت مطرح و اعلام شود.

اعضای شورای شهر تهران با تصویب دو فوریتی لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ مصوبه حوزه شهرسازی شهرداری تهران با اکثریت آراء موافقت کردند.

همچنین برخی از اعضای شورای شهر تهران پیشنهاداتی همچون افزایش حداکثری ٢٥ درصدی تخفیف در فرآیند اخذ مطالبات حوزه شهرسازی و افزایش بازه زمانی این تأخیر از ٤٥ به٦٠ روز داشتند که در ادامه پیشنهاد میزان تخفیف ٢٥ درصد و ٦٠ روز پس از لازم الاجرا شدن با اکثریت آراء رای آورد.

با توجه به تبصره ٣ این لایحه، در صورتی که فرد تمایل داشته باشد تا عوارض خود را به صورت نقدی و یک جا پرداخت کند به مدت ٢ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مسئله موجب پاداش و خوش‌حسابی به میزان ۲۵ درصد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار