تاسیس شرکت فضایی Privateer توسط بنیانگذار اپل

بنیانگذار اپل اعلام کرد که قصد دارد تا یک شرکت فضایی خصوصی با هدف دسترسی همه انسان‌ ها به فضا را تاسیس کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از techradar، استیو وزنیاک از بنیانگذاران شرکت اپل اعلام کرد که بر خلاف سایرین به سرمایه گذاری فضایی به شکل خصوصی می‌پردازد. او اعلام کرد با همکاری الکس فیلدینگ، بنیانگذار شرکت Ripcord، شرکت فضایی Privateer را تاسیس کرده اند که هدفش "حفظ امنیت و دسترسی فضا برای همه بشریت" است. وزنیاک اپل را در آوریل ۱۹۷۶ با مشارکت استیو جابز تاسیس کرد و در طول سال‌های اخیر انواع پروژه‌های مختلف را امتحان کرده است. بنابراین داشتن یک شرکت فضایی خصوصی برای او دور از ذهن نیست. با این حال، هنوز هیچ اطلاعاتی از اهداف و استراتژی Privateer وجود ندارد.

استیو وزنیاک

نمونه استارتاپ های حوزه عملیات فضایی خصوصی

به گفته Space Exploreored، این شرکت قصد دارد جزئیات بیشتری از فعالیت‌های خود را در جلسات گروه خصوصی با سرمایه گذاران بالقوه در کنفرانس آینده AMOS ارائه دهد. ویدئوی تبلیغاتی جدید این شرکت جدید که به تازگی منتشر شد ممکن است سرنخی از هدف آن را نشان دهد. ورود به عرصه عملیات فضایی خصوصی در حال شتاب گرفتن است و چندین استارتاپ جدید مانند Firefly Aerospace در سال‌های اخیر با هدف ارائه خدمات کم هزینه و پرتاب ماهواره برای عموم مردم فراتر از نهاد‌های دولتی، نظامیان مختلف و تعداد انگشت شماری از افراد خصوصی وارد صحنه شده اند.

شرکت فضایی Privateer

وزنیاک که همیشه پشت صحنه حضور داشته یک متخصص فناوری اطلاعات است، در حالی که استیو جابز به عنوان پیشگام اصلی اپل سهم بزرگی از افتخارات آن را دریافت کرده است. در حالی که شاید خیلی از مردم تصور می‌کنند که استیو جابز همه کاره اپل باشد و با تاسیس چنین استارتاپی جهان را متحول کرده، اما وزنیاک طراح اصلی این ایده بوده است. به هرحال اطلاعات زیادی از این تصمیم بنیانگذار اپل در دست نیست، ولی بسیاری از افراد علاقه‌مند به حضور در فضا و زندگی در سیارات دیگر هستند و شاید بتوان گفت در آینده‌ای نزدیک وزنیاک و شرکت جدیدش این رویا را عملی خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.