مناطق محروم گناباد با کمبود معلم و فضای آموزشی روبرو است

مدیر آموزش و پرورش گناباد گفت:مناطق محروم گناباد به کمبود معلم دچار است؛ ۲۳۲ نفر از معلمان در حال بازنشستگی و ۱۳۰ نفر از این تعداد،نیز مدیر و سرپرست هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بوی ماه مهر به مشام می‌رسد، دانش‌آموزان آماده سال تحصیلی جدید می‌شوند،  زمزمه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری به گوش می‌رسد و دانش آموزان در این مدت فعالیت‌های خود را بر بستر فضای مجازی انجام داده و با شیوه جدید آموزشی آشنا شده‌اند.

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نیز قرار است در بستر فضای مجازی برگزار شود، اما چه تعداد دانش آموز واجد شرایط تحصیل در گناباد هستند؟

حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه مجبور به تجمیع مدارس در برخی از روستا‌ها هستیم،گفت: ۲۳۲ نفر از معلمان شرایط بازنشستگی را در گناباد دارند و ۱۳۰ نفر از این تعداد، مدیر و سرپرست هستند و به همین سبب مجبور به تجمیع مدارس در برخی از روستا‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه  ۱۷۶۱۴ دانش آموز در گناباد داریم، افزود: ۹۵۹۵ نفر در مقطع ابتدایی، ۴۱۶۷ متوسطه اول، ۲۲۸۸ متوسطه دوم، ۶۵۰ کار‌ودانش و ۹۱۴ فنی و حرفه‌ای در حال تحصیل می‌باشند.

مدیر آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۸۶۳۶ دانش آموز در مدارس شهری، ۴۶۹۶ نفر روستایی و شاهد ۹۲۷ دانش آموز دارد، ضمن اینکه تیزهوشان ۸۶۰ دانش آموز و استثنائی ۱۳۵ دانش آموز دارند.


بیشتر بخوانید


احمدی بیان کرد: بزرگترین مشکل پیش روی ما کمبود نیروی انسانی است؛ ۲۳۲ نفر از همکاران ما شرایط بازنشستگی را در گناباد دارند و ۱۳۰ نفر از این تعداد، مدیر و سرپرست هستند به همین دلیل مجبور به تجمیع مدارس در برخی از روستا‌ها هستیم از سویی کمبود فضای آموزشی در داخل شهر گناباد وجود دارد.

او تصریح کرد: آمار باسوادی و جذب سواد آموزان رتبه دوم استان را گناباد دارد و ۴۳ پرونده آموزش‌یاران نهضت به استان ارسال شده است که به زودی جذب آموزش و پرورش خواهند شد همچنین رتبه برتر سواد آموزی را با ۹۸ درصد در استان داریم و از بین سواد آموزان،گناباد رتبه کشوری نیز دارد.

مدیر آموزش و پرورش گناباد تاکید کرد: ۵۶ پروژه مشارکتی با خیرین در دستور کار آموزش و پرورش است و پروژه گاز رسانی به اردوگاه شهید مهاجرانی کاخک که یکی از نیاز‌های ضروری این مجتمع بود در روز‌های آینده آغاز می‌شود.

احمدی اظهار کرد: استخر رجائی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان هزینه آغاز خواهد شد و نزدیک به ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جذب خیرین و کمک به دانش آموزان هزینه شده است.

او افزود: ۴۰۰ پیک آموزشی در دوران کرونا در اختیار دانش آموزان در مناطق محروم قرار داده شده است و تا کنون  در شرایط کرونا و در المپیاد استانی ۲۷ نفر از گناباد  به این المپیاد راه یافته‌اند که ۲۰ نفر در مرحله استانی در جشنواره جوان خوارزمی پذیرفته شده‌اند.



انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
این که قابل حله . این همه جوون بیکار و تحصیلکرده که راضی اند برای کاراستخدامی تا کوه قاف هم برن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
فراخوان بزنند و معلم جذب کنند ...
همه چیز قابل حله اگه دولت همت کنه