صاحبی خبر داد؛

تعیین مهلت ۳ هفته‌ای ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرک

معاون قضایی دادستان تهران گفت: برای ترخیص سایر کالا‌های دپو شده نیز مهلت ۳ هفته‌ای تعیین شد

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صاحبی پسندیده معاون قضایی دادستان تهران در حاشیه بازدید از انبارهای گمرک تهران اظهار کرد: کالایی که طبق مجوز ثبت سفارش شده و طبق مجوز به کشور وارد شده، هر گونه دپو و ماندن در انبار گمرک پیگرد قانونی و قضایی دارد چرا که باعث اجحاف حق مردم می شود.

وی افزود: اگر کالایی حق ترخیص و ورود به کشور ندارد باید برای آن تصمیم گیری شود در غیر این صورت گمرک مکانی برای انبار و دپوی کالا نیست، در گمرک فقط باید کالا در حال عبور باشد.

معاون قضایی دادستان تهران بیان کرد: هیچ ارگان دولتی و غیر دولتی نباید امور و وظایف خود را به دیگری  پاسکاری کند چراکه با مال و بعضا با جان عموم مردم بازی می کنند.

پسندیده اظهار کرد: گمرک کشور از این پس باید پیگیر روند ترخیص کالا باشد و هر ارگانی که نسبت به وظایف خود در روند ترخیص کالا عمل نمی‌کند، گزارش آن را به دادستانی بدهد.

وی افزود: رسالت قوه قضایه پیگیری اجرای قوانین است، پس ما هم گمرک را متولی این امر کردیم که هر سازمان، ارگان دولتی و غیر دولتی که روند ترخیص را کُند می‌کند، به دادستانی معرفی کنند.

معاون قضایی دادستان تهران بیان کرد: سازمان راهداری از فقدان کامیون رنج می‌برد از طرف دیگر هزاران دستگاه کامیون در گمرکات کشور به دلیل ناهماهنگی دولتی‌ها خاک می‌خورند.

صاحبی پسندیده ادامه داد: تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها باید یک یا چند نماینده فعال و متخصص در تمام گمرکات کشور داشته باشند تا تمام این ارگان‌ها نسبت به رویداد‌های گمرکی اطلاعات برخط داشته باشند.

وی تصریح کرد: دستور و درخواست ما این است که تمامی مشکلات و سد‌هایی که نمی‌گذارند کالا از گمرک خارج شود، در اسرع وقت حل شوند. حداکثر تا سه هفته آینده باید تمام کِشنده‌ها و کامیون‌ها از گمرکات کشور خارج شوند در غیر این صورت به مراحل قضایی کشانده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار