مرحبا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

بازدید نمایندگان مجلس از گمرک برای بررسی دپوی اقلام فاسد شدنی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بازدید آخر هفته کمیسیون اقتصادی از گمرک برای بررسی ادعا‌هایی درباره دپوی اقلام فاسد شدنی و دارویی خبر داد.

علیرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات نشست امروز یک شنبه ۲۱ شهریور ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون امروز نشست تخصصی خود را برگزار کرد که مصوباتی را داشت.

وی افزود: در ابتدا یک طرح استفساریه از تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی مصوب سال ۹۲ داشتیم که طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران بود که به جهت بررسی در شور دوم به کمیسیون اقتصادی بازگشته بود.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: این استفساریه در کمیسیون مطرح و بررسی شد. مقرر شد که متن بار گذاری شده که نیازمند اصلاحات بود، اصلاح و روز سه شنبه درباره آن رای گیری شود.

مرحبا ادامه داد: مورد بعدی ادامه بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود. این طرح اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همین طور بخشی از قانون مالیات‌های مستقیم است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: دستگاه‌های مختلف همچون مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی و نظرات خود در این باره را اعلام کردند. درباره بند یک این طرح رای گیری شد و کمیسیون با آن موافقت کرد. البته مقرر شده که مذاکراتی با وزیر اقتصاد داشته باشیم و با تجمیع اقداماتی که در کمیسیون انجام شده و کار‌هایی که در دولت انجام شد یک اقدام جامع و کاملی را داشته باشیم و از بدنه کارشناسی دولت هم استفاده کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: سومین موردی که در کمیسیون بررسی شد، تذکر نمایندگان مجلس درباره دپوی دارو و کالا‌های فاسد شدنی در گمرکات بود. بنابراین، ریاست مجلس شورای اسلامی ماموریتی را به کمیسیون اقتصادی برای بررسی و ارائه گزارش به مجلس داد. امروز در کمیسیون مقرر شد که ۳ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون مشخص شوند و گمرکاتی که دارو و اقلام فاسد شدنی دارند، بررسی شده و پس از سنجش شرایط، گزارشی برای مجلس تهیه شود. این بازدید نمایندگان مجلس آخر هفته جاری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار