معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد؛

مدرک گرایی در کشور یک آفت است

تندگویان گفت: بسیاری از جوانان مدرک دانشگاهی دارند، ولی مهارت‌های کافی ندارند و امکان ورود به بازار اشتغال را ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: از قدیم بحث مهارت آموزی سربازان در نیروی مسلح را در دستور کار داشتیم. جلساتی را در راستای بهره برداری از ظرفیت علمی و نخبگان در حوزه‌های مختلف در جهت اهداف و نیازمندی‌های نظام، توافقات ضمنی را انجام داده ایم.

وی بیان کرد: در مورد اختراعات و اکتشافات و بحث‌های امنیتی کشور از توانایی‌های جوانان استفاده می‌کنیم و به سمت پیشرفت و توسعه کشور پیش می‌رویم که از دستاورد‌ها در حوزه‌های دفاعی در بخش خودروسازی و کمک به ساختار انرژی اتمی کمک کرده است. ساخت واکسن فخرا که بنیان گذار آن، شهید فخری زاده بودند در مجموعه وزارت دفاع انجام شده است و مردم امروزه از ثمرات این تلاش‌ها استفاده می‌کنند. ما از تمام استعداد‌های جوانان استفاده می‌کنیم.

تندگویان بیان کرد: دوسالی است که مراکز منش برای رشد و شکوفایی استعداد جوانان در کشور ایجاد شده است و در ایجاد مشاغل تاثیر بسیار زیادی دارد. مدرک گرایی در کشور یک آفت است. بسیاری از جوانان مدرک دانشگاهی دارند، ولی مهارت‌های کافی ندارند و امکان ورود به بازار اشتغال را ندارند. کشور نیاز به مهارت‌های حرفه ایی و مشخصی دارد.

وی ادامه داد: ما در کنار مدرک گرایی، مراکز‌ی را به وجود آورده ایم که صرفا به مهارت‌های نوجوانان و جوانان بپردازد.سعی کردیم در یک مدل توسعه ای با آموزش‌های کوتاه مدت، مشاغل پر بازده و کسب و کار‌های روستایی و مدل‌هایی که مورد نیاز کشور است را بتوانیم ترویج  دهیم.

تندگویان گفت: در این مراکز از حضور خود جوانان استفاده می‌کنیم. در این پایگاه‌ها به روی تمام جوانان باز است فقط کافی است که آنان طرح و ایده ایی داشته باشند و مدعی این موضوع باشند که منجر به اشتغال می‌شود. ما با همکاری جهاد دانشگاهی آموزش های لازم را ارائه می‌دهیم که این طرح‌ها را تبدیل به طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا با خروجی مربوطه شود. زمانی که به سودآوری و تثبیت رسیدند می‌توانند از مجموعه ما خارج شوند.

وی تصریح کرد: ممکن است جوانان در عرصه‌ی معدنی و صنایع مختلف، سدسازی و... طرح و ایده داشته باشند و جوانان در این مراکز مراجعه می‌کنند و ایده‌های خود را بیان می‌کنند و نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی نیست. حتی نوجوانان با طرح و ایده در این مراکز حضور پیدا کردند و باعث اشتغال شدند و موسسه‌هایی را ایجاد کردند.
انتهای پیام/

برچسب ها: جوانان ، استعدادیابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
⁦¯\_( ͠° ͟ʖ °͠ )_/¯⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
به نظرم یه چند مدت سربازی اختیاری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
⁦(@_@)⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
⁦(・o・)⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
⁦\(°o°)/⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
⁩⁦乁( •_• )ㄏ⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
⁦ಠಿ_ಠ⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
⁦ಥ╭╮ಥ⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مقصر فقط و فقط پسرررررررها هستند که به طرز عجیب و باورنکردنی اشتیاق بیش از حد به علللللللم و داااااانش دارند و خودشون را به آب و آتش می زنند تا هر جور شده در دانشگاه قبول بشوند !!!!
مدیون هستید اگر فکر کنید این پسرها از ترس چیزی دارند به سمت دانشگاه فرار می کنند !!! اصلاً و ابداً اینگونه نیست !!! لولو که دنبالشون نیفتاده است !!! کاملاً از روی اشتیااااااااااااق به دانشگاه می روند چون خیلی عللللللم و دااااااانش را دوست می دارند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مبادا فکر کنید پسرها از ترس سرررررررربازی اجباری زورکی مجبوری به دانشگاه میرن !!! اصلاً اینگونه نیست !!! بلکه کاملاً عاشق علم و دانش می باشند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
الان اون کاربره که با اسم های مختلف کامنت میده میاد اینجا و میگه:
منننننننننن مخااااااااااااالفم !!!
بعدشم زیر همه کامنت ها می نویسه:
کامنت اینو حذف کن ، کامنت اونو پاک کن ، کامنت اون یکیو نابود کن و ... !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
سررررررررررررررربازی زورکی هیچ نقشی در دانشگاه رفتن پسرها ندارد !!!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مشکل سربازی اجباری هست که شما اراده حلش رو ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اون موقعی که مسئولینی مثل شما انواع و اقسام دانشگاهها رو ایجاد و مثل آب خوردن دانشجو جذب میکردین و فقط هدفتون بالا بردن آمار دانشجوهای کشور بود و دنبال با سطح سواد عالی نشون دادن جامعه جوان ایران تو مجامع داخلی و بین المللی بودین باید فکر این روزها رو میکردین.
آخرین اخبار