در سالروز بیرون راندن اشغالگران از غزه؛

حماس: عملیات تونل آزادی نشان دهنده درستی راهبرد مقاومت است

سخنگوی حماس تاکید کرد بازداشت مجدد قهرمانان تونل آزادی، لکه ننگ نهاد امنیتی تل آویو را پاک نخواهد کرد و این اقدام نشان از درستی راهبرد مقاومت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد بازداشت مجدد قهرمانان «تونل آزادی» ننگ و عاری را که بر دامن نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی و بلکه به سراسر این رژیم نشسته است هرگز پاک نخواهد کرد.

وی فاش کرد: فرماندهی گردان‌های قسام تصمیم گرفته است معامله آینده برای مبادله اسیران فقط در صورتی انجام شود که این اسیران را نیز شامل شود.

ابو عبیده گفت: بازداشت مجدد برخی از قهرمانان تونل آزادی باعث نمی‌شود که حقیقت اقدام بزرگ آنان پوشیده بماند و بزرگی ننگ و عاری را که به دامن نهاد امنیتی صهیونیستی و بلکه به همه این رژیم نشسته است نیز هرگز پاک نخواهد کرد. دشمن شکست خورده بداند تصمیم فرماندهی قسام و مقاومت آن است که معامله آینده برای مبادله فقط با آزادسازی آن قهرمانان انجام خواهد شد و سالگرد روز مقاومت که با روز بیست و دوم سپتامبر مصادف است و سالروز بیرون راندن اشغالگران از غزه است نیز مهر تأییدی بر درستی خط مشی ما و راهبرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و گرفتن حقوق مان است.

حماس: عملیات تونل آزادی نشان دهنده درستی راهبرد مقاومت است

تاکید حماس بر پایبندی به اصول ثابت ملی و گزینه مقاومت برای آزادی کل فلسطین

اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس، امروز در سالروز خروج اشغالگران از غزه بر پایبندی به اصول ثابت ملی و گزینه مقاومت برای آزادی کل فلسطین تاکید کرد و مقاومت را شمشیر و سپر محافظ و مدافع قدس، اسیران و ملت فلسطین دانست که از گذشته نیز اینگونه بوده است.

وی افزود: رژیم اشغالگر در به زانو درآوردن غزه شکست خورد و نتوانست از ایفای نقش ملی این شهر طی تجاوزات و ادامه محاصره جلوگیری کند.

به گفته اسماعیل رضوان‏، غزه از مسائل ملی از جمله قدس، اسیران و حق بازگشت دست نکشیده و نخواهد کشید. غزه بخشی از فلسطین است و مردم ما هر جا باشند با هم اتحاد دارند.

حماس: عملیات تونل آزادی نشان دهنده درستی راهبرد مقاومت است

آغاز اعتصاب غذای نامحدود و سراسری اسیران فلسطینی از روز جمعه

جمال فروانه، رئیس سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطینی انصار تاکید کرد اسیران فلسطینی روز جمعه آینده در واکنش به اقدامات تلافی جویانه مقامات زندان‌ها پس از عملیات تونل آزادی، اعتصاب غذای نامحدود را آغاز خواهند کرد و در سراسر زندان فراگیر خواهد شد.

وی در گفتگوی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی الاتجاه در پاسخ به این پرسش که «گروه‌های فلسطینی از تشکیل کمیته‌ای برای حمایت از اسیران خبر داده اند، آیا این کمیته فعالیت خود را آغاز کرده است؟» گفت: در زندان‌ها یک کمیته اضطراری وجود دارد که تحولات درون زندان‌ها را پیگیری می‌کند و برای مقابله با اقدامات تلافی جویانه و خصمانه مقامات زندان‌ها پس از عملیات تونل آزادی برنامه ریزی می‌کند.

فراونه افزود: علاوه بر این گروه‌های فلسطینی درباره لزوم حمایت از اسیران اتفاق نظر دارند. ما در کرانه باختری، بیت لحم، نابلس، جنین، الخلیل، طوباس و قدس شاهد برگزاری چندین راهپیمایی و مراسم بودیم. لحظاتی پیش در الناصره یکی از شهر‌های فلسطین اشغالی شاهد راهپیمایی بودیم. این تحرکات در غزه نیز ادامه دارد. چند لحظه پیش کمیته اسیران جنبش فتح مقابل ساختمان صلیب سرخ در غزه تجمع پرشور برگزار کرد. ما در کمیته اسیران نیز برنامه‌ای برای حمایت از اسیران تهیه کرده ایم. ما متفق القول می‌گوییم اسیران را در این نبرد یک لحظه هم تنها نخواهیم گذاشت.

این مقام فلسطینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که «کمیته مذکور اعلام کرده است اسیران اقداماتی را در زندان‌ها آغاز خواهند کرد. این اقدامات چیست؟» گفت: از روز جمعه آینده اسیران احتمالا اعتصاب غذای نامحدود را به صورت دسته جمعی یا گروه به گروه آغاز می‌کنند تا اعتصاب در کل زندان فراگیر شود. علاوه بر این رهبران جنبش اسیران در زندان‌ها در حال تنظیم فهرست اقدامات احتمالی هستند که در آینده بسیار نزدیک به دست ما هم خواهد رسید. روز جمعه آینده این تحرکات آغاز خواهد شد و تا زمانی که اداره زندان‌ها این اقدامات تلافی جویانه را ادامه می‌دهد‏، این تحرکات نیز ادامه خواهد یافت.

نگرانی صهیونیست‌ها از وقوع تنش در جبهه غزه

در این خصوص، رسانه‌های رژیم صهیونیستی تصاویری از حضور چهار اسیر فلسطینی که پس از فرار از زندان جلبوع، بار دیگر دستگیر شده بودند، در دادگاه الناصره پخش کردند. همزمان با برگزاری جلسه دادگاه، ده‌ها نفر از فلسطینی‌ها در بیرون ساختمان دادگاه در حمایت از این اسیران تظاهرات کردند.

کانال تلگرامی خبرگزاری سند نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: نیرو‌های رژیم صهیونیستی، راهپیمایی دانشجویان برای اعلام همبستگی با اسرا در شهرک سعیر در شرق الخلیل را سرکوب وبه سمت دانشجویان گاز اشک آور شلیک کردند.

حساب توئیتری خبرگزاری شهاب همچنین عکس‌هایی از اعتصاب سراسری در شهرک سیله الظهر در استان جنین برای اعلام همبستگی با اسرای دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد به سبب نگرانی از وقوع تنش در جبهه غزه، فرماندهی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی در حال آماده باش فوق العاده به سر می‌برد. بنا به اعلام این شبکه آمادگی برای سناریو‌های خطرناک‌تر وجود دارد؛ به خصوص سناریو‌هایی که ممکن است از درگیری‌های مردمی در دیوار‌ها و پرتاب بالن‌های آتش زا، به تشدید نظامی احتمالی منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
فقط به فقط باید به زندانهای صهیونیستها حمله نظامی تمام عیار کنند فلسطینیان همانند حملات پی در پی سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی عزیز عمل کنید که داعش تا دندان مسلح وحشی جنایتکاران را از سرزمین سوریه و عراق پاکسازیشان کرد و نابودشان کرد باید اینچونین عمل کنید و شهر به شهر روستا به روستا زندان به زندان را در فلسطین فتح کنید و زندانیانتان را آزاد کنید باید فلسطینیان همچون مقاومت اسلامی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس حمله و عمل کنند تا بتوانند اسیرانشان را و سرزمینشان را آزاد کنند راه دیگری نیست که نیست باید حقتان را از وحشیهای ظالم ستمگران صهیونیستی با زور و جنگ و خشونت و وحشیگری خشک و خشن و شدید همانند کاری که صهیونیستها طی 70 اندی سال باهاتون کردند باهاشون کنید تا سرزمین و اسیرانتان را پس بگیرید هیچ راه دیگری نیت که نیست مگر فقط همین شش نفر اسیر در زندانهای صهیونیستهای ظالم و ستمگر بودند بسیاری از مردمان بی گناه بی دفاع فلسطینیان زن و مرد دختر و پسر کودکان و نوجوانان جوانان سالمندان اسیر زندانهای این حرام لقمه های دزدهای اشغالگران فاسد فاسقین نکبتهای غاصب صهیونیستها هستند فقط به فقط با حملات گسترده قدرتمندانه پی در پی اسیرانتان و سرزمینتان را می توانید آزاد کنید ولاغیر و خلاص . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل خردمندانه تمام کننده برای همیشه طول تاریخ بشری . و من الله توفیق .
آخرین اخبار