کارشناس بهداشت محیط کارمرکز بهداشت استان همدان:

واحد‌های رها کننده فاضلاب در رودخانه گنج‌نامه دو ماه پلمب می‌شوند

کارشناس بهداشت محیط کارمرکز بهداشت استان همدان گفت : واحدهایی که فاضلاب خود را در رودخانه گنجنامه رهاکنند دو ماه پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی خدابخشی کارشناس بهداشت محیط و کارمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از جریمه ی پلمب دو ماهه برای واحدهایی که فاضلاب خود را در رودخانه گنجنامه رهاکنند خبر داد و گفت : با توجه به کاهش سطح آب و استفاده از آب موجود در استخرعباس آباد برای مصارف شرب، از این پس به صورت جدی با متصدیان واحدهایی که اقدام به تخلیه فاضلاب در رودخانه گنجنامه می کنند برخورد می‌‍شود.

او بیان کرد:لایروبی حوضچه استخر عباس آباد شهر همدان با هدف پاک سازی، برای استفاده از آب رودخانه گنجنامه که به این محل هدایت می‌شود صورت گرفته است.

کارشناس بهداشت محیط کار مرکز بهداشت استان همدان ادامه داد:طی بازرسی که از رودخانه گنجنامه شد مشخص شد برخی از غذاخوری‌ها، خانه باغ‌ها و ویلاهای موجود در مسیر گنجنامه، فاضلاب خود را به این رودخانه تخلیه می کنند که به آن‌ها هشدارهای لازم داده شد.

خدابخشی با اشاره به اینکه مجتمع موجود در پیست اسکی ، با تخلیه گازوئیل سبب آلودگی آب رودخانه شده بود که این نوع آلودگی بسیار جدی و خطرناک است و هشدارهای لازم به آنان داده شد گفت: عشایر ساکن نباید در حاشیه رودخانه گنجنامه اتراق کنند  ،و ملزم شدند از تخلیه فاضلاب خود و احشام داخل رودخانه و آلوده نکردن آب خودداری کنند.

کارشناس بهداشت محیط کار مرکز بهداشت استان همدان اضافه کرد: امور عشایر درصدد آموزش عشایر ساکن در مسیر این رودخانه برای پیشگیری از آلودگی آب رودخانه گنجنامه است.

خدابخشی ادامه داد: تیمی متشکل از محیط زیست، آب و فاضلاب، آب منطقه ای و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تشکیل شده که به صورت مستمر بر سلامت آب رودخانه گنجنامه نظارت دارند و افراد متخلف علاوه بر پلمب دو ماهه، جریمه نقدی می شوند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بهداشت ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.