در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خط فقر در کشور بیش‌تر از ۱۰ میلیون تومان است

رئیس سابق کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: پر کردن فاصله چند میلیونی بین دستمزد کارگران و خط فقر سال ها زمان می برد.

ناصر چمنی رئیس سابق کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش دستمزد کارگران برای برگرداندن قدرت پس انداز به آن ها گفت: دستمزد کارگر حداقل باید برابر با خط فقر اعلامی مرکز پژوهش‌های مجلس باشد که در حال حاضر از ۱۰ میلیون تومان هم بیش تر است اما الان دستمزد کارگر با همه‌ی مزایا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و چند میلیون پایین‌تر از خط فقر است.

رئیس سابق کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بیان کرد: اختلاف 6 یا 7 میلیون تومانی که دستمزد کارگر با خط فقر دارد را به هیچ عنوان نمی توان یکباره جبران کرد و دستمزد را افزایش داد و باید برنامه‌ریزی دقیقی برای این کار صورت گیرد.

چمنی با بیان این که وزیر کار در همه ی برنامه هایش به اجرای قانون تاکید دارد تصریح کرد: آقای عبدالملکی در صحبت‌های خود بزرگ‌ترین دلیل مشکلات به وجود آمده در کشور را عدم اجرای قانون خواندند و تعهد دادند که قانون را اجرا کنند البته ما چندین سال است که می‌گوییم عدم اجرای قانون باعث همه‌ی مشکلات است اما کسی آن را اجرا نمی کند.

او با اشاره به ماده 41 قانون کار ادامه داد: بر اساس این ماده حقوق و دستمزد کارگر باید بتواند هزینه های زندگی او و خانواده‌اش را تا آخر ماه تامین کند وزیر کار باید این کارها را برای وضعیت معیشت جامعه کارگری انجام دهد با این شرایط هم چند سالی طول می کشد که کارگر هم توان هزینه کردن داشته باشد و از پس مخارج زندگی بر بیاید و هم قدرت پس انداز به کارگران برگردد.

رئیس سابق کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت اقتصادی و شکاف چند میلیونی بین خط فقر و دستمزد کارگر همین که ما جامعه کارگری بتوانیم تا آخر ماه زنده بمانیم کافی است و امتیاز برای ما محسوب می شود و برگرداندن قدرت پس انداز برنامه ریزی دقیقی نیاز دارد و زمان می برد

چمنی افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد برخی از صحبت‌های آقای عبدالملکی عملا در حوزه وزارت کار نیست مثلا مهار تورم اصلا در اختیار وزارت کار نیست و بحث بسیار کلانی در اقتصاد کشور است او تنها چیزی که درباره آن صحبت نمی‌کند حوزه اختیاراتی است که در وزارت کار به او دادند.


بیشتر بخوانید

مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری از وزیر کار چیست؟ / امنیت شغلی را به کارگران برگردانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
جمعیت کشور باید به ۳۰ میلیون نفر برسه.۵۰ میلیون با کرونا و گرسنگی و تورم و گرانی و ازدواج نکردن و بچه دار نشدن باید نسلشون قطع بشه چاره ای نیس این مسئولان توان اداره ایران ۸۳ میلیونی رو ندارن
-
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
علی برکت با مردم و کشور چه کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اگر خانه داشته باشی ماشین مناسب داشته باشی مریض نشوی مسافرت نری بچه دانشجو نداشته باشی تفریح نری یک خانواده 4 نفری باشید فقط برای صبحانه باید ماهیانه یک میلیون تومان هزینه کنی 1700000 برای ناهار 1000000 برای شام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
پس ما با پنج تومن دیگه روجلد کتابیم کار از خط و صفحه گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
پس ببینید ما داریم معجزه می کنیم که تا حالا زنده موندیم،میخواین به مسولین یاد بدیم روش وراه ورسم زندگی زیر خط فقر چطوریه ،مجانی یاد میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۳۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
در کشوری با این همه منابع و امکانات، وقتی اکثر مردم فقیرند یعنی مسئولین بی کفایت هستند!
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۵:۵۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اگر درامد 10ملیون درماه زیر خط فقره پس عده زیادی از مردم زیر خط فقر نیستند بلکه زیر غلطک هستند بلکه زیر خط غلطکند .سایه فیشهای نجومی کم نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
راه حل رو بگید مسئولین پولدار بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
کارمند پیمانی دولت با ۱۱سال سابقه کار و فوق العاده مدیریت ۵۵۰۰۰۰۰تومان حقوق می گیرم چگونه باید امورات بگذرانم کرایه خانه هزینه خودرو تامین معیشت خانواده دارو و درمان هزینه مدرسه بچه ها دولت اگر نتواند کارمند خود را تأمین کند قطعاً نخواهد توانست برای سایر مردم کاری کند کاش در یک کشور جنگ زده یا کشور فاقد منابع طبیعی زندگی می کردیم تحمل این شرایط راحت تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
هشت سال بدون بیمه کار کردم تا الان حقوقم شده یک میلیون و دویست هزار تومن . باور نمی کنید ولی اگه این کار رو از دست بدم هم دیگه همون یک و دویست هم نمیگیرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه که به بهانه پیمانی و قراردادی و فلان و بهمان حق و حقوق مردم رو میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
ما اگر زیر خط فقر هستیم دلیل ش این است که خط فهم مسئولین نزدیک صفر است اگر خط فهم مسئولین بکشید بالا خط فقر می اید پایین رابطه معکوس دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
خط فقط. که هیچ ملت به خاطر ناکارآمدی مسئولین زیر خط مرگ هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
به آقای رئیس جمهور بگویید ما حاضریم روزه بگیریم و حقوق نگیریم ْ تا دولت محترم به زحمت نیفتد. مردن بهتر از این زندگی است . سریعا دلار را به جای خودش بر گردانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
واقعا؟
-
مصطفی
۱۹:۲۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
حقوقهای بالای 25 میلیونی و نجومی بگیران را کم کنند به پائینی ها اضافه کنند . چرا باید اینقدر اختلاف باشد چرا باید اینقدر حقوق بالا پرداخت بشود در برخی از شرکتها ی وابسته به نفت آنقدر حقوقهای بالا پرداخت می شود تا جایی که نمایندگان بعد دوران نمایندگی خود هم اصرار بر آن دارند آنجا استخدام بشوند مگر آنها آبی غیر از آب ما و نانی غیر از نان ما استفاده می کنند و یا شرکت ارثیه پدری آنهاست . امیدواریم دولت رئیسی کمی عدالت را در پرداخت ها رعایت نماید .
-
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
در واقع باید از حقوق خودشون کم کنن، با شناختی که از مسئولین داری به نظرت این کار رو انجام میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
بازنشسته تامین اجتماعی هستم با 4 میلیون و 200 هزار تومان حقوق و خط فقر بالای 10 میلیون تومان
آخرین اخبار