تجمع اعتراضی در ترکیه نسبت به اجرای واکسیناسیون اجباری

هزاران نفر از مردم ترکیه نسبت به طرح واکسیناسیون اجباری در تجمعی در استانبول اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بیش از ۲ هزار نفر از مردم ترکیه روز شنبه در استانبول علیه دستورات رسمی مربوط به ویروس کرونا شامل واکسیناسیون، آزمایش و ماسک، به اقدامات و فشار دولت اعتراض کردند.

در این تجمع اکثر شرکت کنندگان بدون ماسک شعار می‌دادند و پلاکارد‌ها و پرچم ترکیه را در دست داشتند. به گفته یکی از شرکت کنندگان تجمع، این همه گیری با محدودیت‌هایی که دارد آزادی ما را سلب کرده و هیچ پایانی برای آن وجود ندارد. ماسک، واکسن و آزمایش پی سی آر ممکن است همگی اجباری شوند. ما اینجا هستیم تا نارضایتی خود را از این موضوع اعلام کنیم.

روز دوشنبه دولت ترکیه ارائه کارت واکسیناسیون یا آزمایش منفی کووید-۱۹ را برای همه استفاده کنندگان از هواپیما‌های بین شهری، اتوبوس‌ها و قطار‌ها و همچنین برای افرادی که در رویداد‌های بزرگ مانند کنسرت یا اجرای تئاتر شرکت می‌کنند، الزامی کرد.

تمامی کارکنان مدرسه که واکسینه نشده اند نیز باید هفته‌ای دوبار آزمایش پی سی آر انجام دهند. استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی الزامی است.

حدود ۶۴ درصد از ترک‌ها تحت یک برنامه ملی هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. با این حال، روزانه حدود ۲۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور گزارش می‌شود که این امر وزیر بهداشت را وادار می‌کند که نسبت به «همه گیری واکسینه نشده ها» هشدار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
گاهی برای بیدار شدن جامعه ای در خواب نیاز است علی اصغر ها بالای دست امام ذبح شوند زمانه ، زمانه کشتن عقلانیت است با توجیه حکم فقهی و دستور حکومتی
(( تاریخ کاملا تکرار می شود )) کمی تفکر و کمی تعقل
Iran (Islamic Republic of)
مستانه
۱۲:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
واقعا احسنت به این آدمای فهیم.که براحتی گول سازمان کشتار جهانی رو نمی خورند.
آخرین اخبار