شورای انتقالی جنوب یمن: دولت منصور هادی مسئول فروپاشی اقتصاد است

شورای انتقالی جنوب یمن در بیانیه ای، دولت منصور هادی را عامل فروپاشی اقتصاد عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات در بیانیه‌ای که در پایگاه این شورا منتشر شده است، دولت منصور هادی را عامل فروپاشی اقتصاد یمن خواند.

در این بیانیه آمده است که شورای انتقالی با تجدید حمایت از تلاش‌های «هانس گروندبرگ»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن تأکید می‌کند ضرورت دارد که صدای شورای انتقالی جنوب باید شنیده شده و این گامی مهم در روند صلح به شمار می‌رود.

در بیانیه شورای انتقالی جنوب یمن همچنین آمده است: ما تأکید می‌کنیم صلج پایدار تنها با گوش دادن به نیرو‌های جنوب (یمن) حاصل نمی‌شود؛ بلکه این مسأله از طریق مشارکت واقعی آن‌ها در تمامی مراحل عملی و سیاسی و قرار دادن مسأله مردم جنوب در صدر اولویت‌های عملی و سیاسی حاصل می‌شود.

شورای انتقالی جنوب یمن همچنین اعلام کرد: ما طرف مقابل (دولت مستعفی به ریاست منصور هادی) را موظف به فروپاشی اقتصادی و شکست سیستم خدمات عمومی، قطع حقوق، سقوط بخش بهداشت و آموزش و تشدید بحران انسانی در کشورمان می‌دانیم.

گفتنی است شورای انتقالی جنوب یمن یک گروه سیاسی و شبه نظامی است که در ماه مه ۲۰۱۷ تحت حمایت امارات در جنوب یمن تأسیس شد و ریاست آن را «عیدروس الزبیدی» فعال سیاسی در تحرکات جنوب یمن برعهده گرفت.

نیرو‌های شورای انتقالی و دولت مستعفی همواره در مناطق جنوبی یمن با یکدیگر درگیر بوده‌اند تا این که امارات و عربستان دو سال پیش نیرو‌های نیابتی خود در جنوب یمن را پای قرارداد صلح موسوم به توافق ریاض آوردند؛ توافقی که نتوانست جلوی درگیری‌ها در جنوب یمن را بگیرد.

این در حالی است که شورای انتقالی جنوب یمن تیرماه سال جاری از توقف تمامی اشکال همکاری با طرف‌های توافق ریاض خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار