حقایقی درباره دنیای پس از مرگ که از آن بی‌خبرید

درباره مرگ و اتفاقاتی که بعد از آن برای انسان رخ می‌دهد، صحبت زیادی وجود دارد. بعضی این موضوع را از جنبه‌های ماورالطبیعه بررسی می‌کنند و برخی دیگر به دنبال اثبات دلایل علمی قابل توجیه برای آن هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت کوتاهی بعد از مرگ، بدن انسان شروع به تغییراتی می‌کند که باعث بروز اتفاقات عجیب در او می‌شود. جسد تا مدت کوتاهی بعد از مردن، دارای تحرکات و انقباضاتی مانند تغییر رنگ پوست، ناله کردن، تکان خوردن و موارد این چنینی است که دلایل کاملا علمی برای این موضوع وجود دارد. در ادامه ۱۰ حقیقت جالب درباره مرگ را بخوانید و در این باره آگاه شوید.

1 - پس از مرگ، آخرین حسی که در بدن از بین می‌رود، حس شنوایی است و شخص فوت شده تا مدتی بعد از مردن، صدا‌های محیط را می‌شنود. البته این موضوع الزامی برای درک او از این صدا‌ها نیست و صرفا گوش انسان به فعالیت خود تا مدت کوتاهی بعد از مردن فرد ادامه می‌دهد.

2 - بهترین راه برای اطمینان از این که کسی مرده است یا خیر، کشیدن زبان اوست. چون زبان انسان نسبت به کشیده شدن واکنش نشان می‌دهد و اگر فرد مرده باشد، واکنشی نخواهد داشت.

3 - مغز آغازگر مرگ است. این مغز انسان است که با درک مردن، شروع به ترشح هورمونی می‌کند که کم کم خودش را به خواب می‌برد و قلب را از کار می‌اندازد. مغز با آگاهی از مردن خود به سایر اندام‌ها دستور می‌دهد تا فعالیتشان را متوقف کنند.

4 - اگر به صورت ناگهانی به مغز ضربه وارد شود و از کار بیافتد، در این حالت فرصت درک مردن خودش را پیدا نکرده و دیگر نمی‌تواند به سایر اندام‌ها دستور مرگ بدهد. در این صورت است که مرگ مغزی اتفاق می‌افتد و بقیه اندام‌ها هنوز زنده و در حال فعالیت هستند.

5 - در زمان وقوع تصادف، مغز انسان نوعی ماده شیمیایی به نام «دی متیل تریپتامین» آزاد می‌کند که در واقع ماده‌ای توهم زا است و باعث بیهوشی برای عدم احساس درد شدید می‌شود. به همین دلیل است که تا مدت کوتاهی بعد از تصادف، هنوز درک درستی از آسیب وارده به بدن نداریم.

6 - بعد از مرگ به دلیل از دست رفتن تدریجی آب موجود درون بافت‌های بدن، هوای داخل ریه‌ها و فشار جریان خون، بدن کم کم نسبت به قبل کوچک‌تر شده و پوست و ماهیچه‌ها به هم نزدیک می‌شوند. در این صورت است که مو‌ها و ناخن‌ها بلندتر از قبل به نظر می‌رسند و گفته می‌شود آن‌ها بعد از مردن نیز رشد می‌کنند. در حالی که این موضوع درست نیست.

7 - تا مدتی بعد از مردن فرد و خاموش شدن کامل مغز، عضلات و اعضای حرکتی بدن همچنان پیام‌های عصبی را دریافت می‌کنند که منجر به انقباض و انبساط می‌شود. در این صورت است که جسد تا چند ساعت بعد از مردن حرکت‌های جزیی دارد و شاید به نظر برسد در حال تکان خوردن است.

8 - همان طور که در فیلم‌های ترسناک و تخیلی درباره اجساد یا زامبی‌ها می‌بینید که از خودشان صدا‌های عجیب و وحشتناکی بروز می‌دهند، اجساد در دنیای واقعی نیز همین طور هستند. بعد از مردن، بدن انسان به دلیل تغییرات تدریجی در وضیعت بافت‌های داخلی به خصوص شرایط ریه‌ها و حنجره، ممکن است اصواتی مانند ناله کردن، خر خر کردن و مواردی که کمی ترسناک به نظر می‌رسند، از خود خارج کند و شما فکر کنید جسد در حال تلاش برای صحبت کردن است! باید بدانید که این حرکات کاملا غیرارادی هستند و صرفا هوای مجاری تنفسی، تار‌های صوتی را تکان می‌دهد.

9 - جالب است بدانید که بعد از مرگ، ۲۱ گرم از وزن بدن انسان کم می‌شود. البته هنوز دانشمندان درباره علت این موضوع به قطعیت نرسیده‌اند. چرا که بعضی از آن‌ها معتقدند این وزن مربوط به روحی است که بدن را ترک می‌کند و آزمایشات بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند. همین طور گروه دیگری از آن‌ها اعتقاد دارند که این وزن مربوط به آخرین بازدم و هوایی است که بعد از مردن از بدن خارج می‌شود. تصمیم این که کدام یک اعتقاد صحیحی دارند به عهده شما است.

10 - آنزیم معده بعد از مردن همچنان فعال است و بعد از هضم کامل محتویات معده، شروع به هضم خود معده و اندام‌های دیگر می‌کند. این فرآیند تا زمانی که دیگر هیچ اندام نرمی در بدن باقی نمانده باشد، ادامه خواهد داشت و اتمام آن به معنای پایان فساد جسد است.

 

منبع: دینو

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مرگ ، دانستنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
اکبر افکار
۱۲:۴۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سلام عزیزان من مدت شش ساله که پدر ومادر عزیزم رو ازدست دادم قبل از فوت پدر ومادرم که دچار بیماری سرطان شدند مدت پنج سال شب وروز در کنارشان بودم وانچه از دستتم بر میامد برایشان انجام میدادم بهترینهای زندگیم بودند تا دوسال افسرده کامل بودم الان دختر برادرم جای خالی مادرم را برایم پر کرده براین باورم که مادرم برای آرامش من اورا انتخاب کرده امیدوارم که همه فرزندان به پدر ومادرشان احترام بگزارند
روح همه مادران وپدران آسمانی شاد
United States of America
اکبر افکار
۱۲:۳۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سلام عزیزان من پدر ومادرم رو مدت شش ساله که از دست دادم مادرم مت پنج سال با سرطان مبارزه کرد در تمام این مدت شب وروز در کنارشان بودم ولحظه ای تنهاشون نذاشتم همیشه منو دعا میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام کسانی که ازدنیا میروند بین عزیزان یه حس ششمی هست مثلا وقتی بچمون تب کرده اگرما تویه شه دیگه باشیم ناخوداگاه یه حس غم ودرد بطرفمون میاد منظورم اینه سر خاک عزیزان اگر دست بخاک زدی دلت اروم شد مطمعن باش بهشتیه من چهل سال نوکری بابامو کردم طاقت نداشتم حتی اخمشو ببینم عاشقش هستم بخاطرش ازدواج نکردم نفسم بود شبوروز مثل رفیق بودیم اما طوری پیش خدا رفت که کنارش بودم اروم چشماشو بست فقط گفت بابا این نورها چیه کجا منو میبرن بعدرفت وقتی سرخاکش رفتم اینقدر دلم اروم شد که حس کردم لب دریا شمال هستم حتی یک رکعت نماز قضا نداشت اسمش علمدار بود هرمشکلی دارم کافیه یه فاتحه بخونم محاله مشکلم حل نشه .مومن جاش تواون دنیا راحته ما اینجا روزی یکبار جون میدیم مرگ رومیبینیم وعبرت نمیگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
احسنت به شما احسنت که حق اولادی رو نسبت به والدینت بجا اوردی دست راست تو روسر بچه های این دورو زمونه که قدر پدر مادر رو نمیدونن شاید خود من یکی ازهمین بچه ها باشم ولی تمام تلاشمومیکنم تا ناراضی نباشن ازم .درکل دمت گرم
United States of America
pk
۲۰:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
مردن خیلی خوبه اصلا و کلا اون دنیا
Germany
لی لی
۱۴:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
علت اصلی مرگ بخصوص مرگ طبیعی پیری و کهولت می باشد. اما دلیل اصلی مرگ موجودات زنده نباتی و حیوانی و انسانی این است که خمیر مایه ساختاری موجود در طبیعت محدود و متناهی می باشد و اگر عده ای از موجودات یک بار متولد شوند و دیگر نمیرند، آنگاه به اندازه کافی خمیر مایه برای موجوداتی که در چهار چوب طرح مطلق آفرینش و بر اساس مفاد و آئین نامه اجرایی ثابت و تغییر ناپذیر آن، باید متولد شوند و حیات های دنیوی خودرا تجربه نمایند باقی نخواهد ماند. اما درست مثل موجودات زنده خود کیهان هم مشمول حال تولد و مرگ می باشد و این تولد و مرگ کیهانی از طریق وقوع مه بانگ های متوالی بر اثر نوسانات باز و بسته شدن یا انبساط و انقباض محتوای کیهان صورت می پذیرد و هر بار بهمراه تولد کیهان و انبساط تدریجی و پیدایش و به کثرت رسیدن محتوای آن هرکدام از ما در زمان و مکان خاص و ویژه خویش یعنی در محل ها و تاریخ تولد های فعلی دوباره از مادر متولد می شویم. البته همیشه و هربار در سطحی برتر و کمال یافته تر از سطوح قبلی یا پیشین و الا آخر تا رسیدن به معاد، یعنی رجعت و یا بازگشت به نظام احسن آفرینش مبداء و برخوردار شدن مجدد از حیات بهشتی در سطح کمال هستی یا وجود. بعد از طی حیات بهشتی معاد، دوباره این سفر نزولی - صعودی از نو آغاز می گردد و آنهم هر بار در سطحی برتر و کمال یافته تر از سطح قبلی و الا آخر بدون هیچگونه پایانی و هیچگونه عذاب و جزای جهنمی. فاصله بین لحظه مرگ در این عالم و لحظه بیداری در حین بسته شدن نطفه در رحم مادر در عالم و عوالم بعدی برای هر فرد انسانی همیشه برابر است با طول عمر کلی کیهان یعنی فاصله زمانی بین دو وحدت دمایی یا وقوع دو مه بانگ متوالی ضربدر عدد 7. اگر خوانندگان گرامی سوال نمودند : چرا عدد 7. پاسخ این است که راز آن در خوشه پروین یا عقد ثریا نهفته است و طبق حدیث معروف مردان پارسی، وظیفه ما مردان و زنان ایرانی است که به کشف آن راز دست یابیم.
United States of America
شهلا
۲۳:۲۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
من دخترمو تازه از دست دادم دخترم جوون و زیبا بود تحصیلکرده چقدر زحمت کشید درس خوند تلاش کرد زندگی خوبی داشته الان همه ازبین رفته خیلی دلم میسوزه کجا برم چه کارکنم کجا دخترمو پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر حیدری
۲۰:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سخته خدا صبر بده بهتون
Germany
لوسی
۱۴:۳۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
با عرض سلام و تقدیم احترام ،
این حقیر با جمله بندی عنوان این مطلب به شکل : حقایقی در باره دنیای پس از مرگ که از آن بیخبرید، موافق نیستم بلکه با این این جمله موافقم : از حقایق دنیای پس از مرگ فقط خداوند متعال و انسانی که مورد لطف و توجه او قرار گرفته است با خبرند و نه هیچ کس دیگری.
Iran (Islamic Republic of)
Roya
۲۱:۰۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
من پدرم رو جوون از دست دادم از این دنیا هیچ لذتی نبرد و با این اعمالی ک داشت قطعا بهشتیه خیالم از عاقبت بابام راحته
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۰۰:۴۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
این مطلب کمتر از 10 درصد واقعیت داره
و 90 درصدش دروغ و کذبه
پیام ها هم که کلا دیگه به اینترنت اعتمادی نیست همش شده شده شرک و کفر و گناه
خدانگهدار تا ابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
مرگ می آید و حق است
چه پولدار باشیم چه فقیر فرقی ندارد اخرش همه میمیرن
مراقب اعمالمون باشیم که روز حساب شرمنده نباشیم
الهی مرا از آتش جهنم نجات بخش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
تحمل مرگ عزیزان خیلی سخته، من خودم داغ سنگینی دارم.
اما همیشه به این فکر کنید که فردی که رفته و الان در جای بهتری هست، با این اوصاف آیا شما باز دوست دارید که برگرده به دنیای بی ارزش ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
من این مطلب رو تکذیب یا تصدیق نمیکنم . چون اگه تمامی این مطالب صحت داشته باشه باید تمام افراد به ی شکل بمیرن در حالی که ما دیدیم که مردن افراد با هم فرق میکنه(بعضی چشمان باز یا بسته، بعضی لرزش بعد از مرگ دارن و بعضی ها نه و... ).حتی جسد ها بعد از مرگ با هم فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
ما را از مرگ می ترسانند تا کلاه سرمان بگذارن همانطور که دنیا امدن مانرا متوجه نمی شویم رفتنمان هم همانطور است خدا دانا تر ازان است که ما فکر می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
خدا همه اموات که منشا خیری در دنیا بودن بیامرزد انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
روح اصلا مادی نیست که بخواد وزن داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
حجم هوای دم یا بازدم اگر یک لیتر هم باشد طبق رابطه چگالی ، جرم حدودا یک گرم می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
مرگ حق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
الموت حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
مرگ حقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
کلا یه هورمونی ترشح میشه وجه مشترک تمام تحلیلهای پزشکیست در ضمن در کمتر از کسری از ثانیه روح از بدن جدا میشه که طبق روایات پلک بسته فرصت باز شدن و چشم باز فرصت بسته شدن پیدا نمیکنه پس چطوری شنوایی پا برجاست و مغز یکی یکی به اعضا دستور توقف میده
عقل هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
چه قدر جالب که معده کل بدن رو هضم میکنه..و البته چه وحشتناک.. وقتی اطلاعاتی از بعد از جدا شدن روح از بدن نداریم ترسمون هم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
تنها کسایی که تو اون دنیا تو اشد مجازاتن نویسنده های همین متنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ؟
۰۸:۲۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
تنها کسایی که تو اون دنیا تو اشد مجازاتن نویسنده های همین متنان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
اون وقت چرا ؟
بر اساس کدوم آیه و روایت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
کسانی مجازات میشن که اعتقاد به اخرت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
واقعا جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
وای چه ترسناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اللهم اجعل عاقبت امورنا خیرا
طبق روایات اگر کسی 40 جمعه متوالی غسل جمعه کند جسدش متلاشی نمی شود و این ثابت هم شده قبرهای بعضی از مومنین که بر اثر فرسودگی ریزش کرده وقتی برای تعمیر مراجعه شده جسد را سالم دیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
چطورفهمیدن که مدتی بعدازمرگ حس شنوایی وجودداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
تو چیکار داری ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
به سادگی
با چندتا تشخیص پزشکی مشخص میشه