نیویورک تایمز: ارتش آمریکا به جای داعش کودکان افغان را کشت

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد نظامیان این کشور در آخرین حمله هوایی خود در کابل، به جای داعش شهروندان معمولی افغانستان را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی افشا کرد تحقیقات این روزنامه با گزارش ارتش آمریکا در خصوص آخرین حمله هوایی نظامیان این کشور به خودرویی که به گفته آنان متعلق به داعش بود، مغایرت دارد.

نیویورک تایمز در این خصوص گفت: در ۲۹ اوت(۷ شهریور) آمریکا با حمله هوایی به یک وسیله نقلیه محلی در افغانستان اعلام کرد خودرویی را که قصد داشته است به فرودگاه کابل حمله کند را هدف قرار داده است، اما روز بعد خانواده «ازمرای احمدی» راننده آن خودرو در مصاحبه با خبرگزاری رسمی فرانسه (فرانس پرس) اعلام کردند در حمله هوایی ارتش آمریکا به این خودرو ۱۰ تن جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین آن‌ها کودک بودند.

این روزنامه آمریکایی بر اساس گزارش‌ها، مصاحبه‌ها و فیلم دوربین‌های مداربسته افشا کرد حرکات ازمرای احمدی در روز حمله حرکاتی بود که او همیشه در یک روز معمولی کاری انجام می‌داد. بر اساس فیلم همان دوربین‌ها صندوق عقب ماشین شهروند افغان تنها بطری‌های آب بود که به سمت خانه‌اش می‌برد.

پیش از این جان کربی، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ادعا کرده بود در این حمله، آن‌ها خودرویی را هدف قرار دادند که قصد داشت به فرودگاه کابل رفته و عملیات انتحاری انجام دهد و در این حمله هیچ غیرنظامی کشته نشده است.

کربی درحالی این ادعا‌ها را بیان کرد که شاهدان عینی گفته بودند در این حمله ۹ کودک افغان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار