روسیه تجهیزات نظامی پایگاه خود در تاجیکستان را افزایش می‌دهد

روسیه اعلام کرد با توجه به تنش‌های اخیر در افغانستان، تجهیزات نظامی پایگاه خود در تاجیکستان را تا پایان سال میلادی جاری افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، روسیه قرار است تا پایان سال میلادی جاری پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را به ۳۰ تانک جدید مجهز کند.

مسکو از زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور، رزمایش نظامی خود را در تاجیکستان برگزار کرده و تجهیزات سخت افزاری این پایگاه که بزرگترین پایگاه نظامی روسیه در یک کشور خارجی است را توسعه داده است.

 خنیف بگلوف، فرمانده یگان تانک منطقه نظامی مرکزی روسیه در این خصوص اعلام کرد: ۳۰ تانک مدرن تا پایان سال جاری در این پایگاه مستقر می‌شوند تا جایگزین خودرو‌های رزمی قدیمی شوند.

روسیه از احتمال نفوذ تروریست‌ها به مناطق آسیای میانه - که مسکو آن را به عنوان حفره دفاعی جنوبی خود می‌داند-نگران است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد که با توجه به تحولات افغانستان این خطر وجود دارد که تروریست‌ها به دنبال  یک پناهگاه امن در آسیای میانه باشند.

تاجیکستان با افغانستان حدود ۱۳۴۴ کیلومتر مرز مشترک دارد که بیشتر این مناطق کوهستانی و صعب العبور هستند.

خروج آمریکا از افغانستان و تحولات صورت گرفته در این کشور که نشان دهنده شکست واشنگتن است همه کشورها را در معرض پیدایش و حضور گروه‌های تروریستی قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار