آغاز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه اصفهان

سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای دانشجویان دانشگاه اصفهان به نشانی salamat.gov.ir فعال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرتضی حاج حسینی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی از دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در سال تحصیلی جدید تنها کارکنان و اعضای هیات علمی که واکسن هر دو دوز را دریافت کرده‌اند مجاز به حضور در محل کار هستند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن شروع سال تحصیلی و اهمیت سلامت استادان، کارکنان و دانشجویان از یک طرف ازدحامی که در مراکز واکسیناسیون وجود داشت و از طرف دیگر با در نظر گرفتن فضا، امکانات، ظرفیت و دسترسی مناسب شهری که دانشگاه اصفهان دارد، طی رایزنی‌هایی با مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ کردیم برای رفاه حال همکاران دانشگاهی، مرکز تجمیعی واکسیناسیون در دانشگاه راه‌اندازی شود. در این ارتباط سالن نیلفروش زاده تجهیز و آماده خدمت رسانی شد و از یک‌شنبه _۱۰ مردادماه_ کار تزریق واکسن را در فاز اول با واکسیناسیون کارکنان و اساتید دانشگاه شروع کردیم. در این فاز که تا هفدهم مرداد ادامه دارد از همه کارکنان، اعضای هیات علمی رسمی، پیمانی و حق‌التدریس برای واکسیناسیون دعوت کردیم.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان ادامه داد: فاز دوم واکسیناسیون در کشور با چند روز تاخیر یکشنبه_۱۴ شهریورماه_ آغاز کردیم و همکارانی که در فاز اول، دوز اول سینوفارم را دریافت کرده بودند دوز دوم واکسن سینوفارم و افرادی که در فاز اول موفق به دریافت دوز اول نشده بودند، دوز اول واکسن خود را دریافت کردند. در این فاز هم هر سه نوع سینوفارم، آستارازنکا و برکت را داشتیم.

حسینی اعلام کرد: در فاز اول بیش از ۸۰ درصد کارکنان و اعضای هیات علمی و در فاز دوم حدود ۲۰ درصد باقیمانده واکسن خود را دریافت کردند و می‌توان گفت به جز افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا مجاز به دریافت واکسن نبوده‌اند، تقریبا همه کارکنان و اعضای هیات علمی باید واکسن خود را دریافت کرده باشند.

وی در رابطه با روند واکسیناسیون دانشجویان گفت: واکسیناسیون دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی از امروز _شنبه ۲۰ شهریورماه_ در سراسر کشور آغاز شده و دانشگاه اصفهان هم در مرکز تجمیعی نیلفروش زاده آماده ارایه خدمات واکسیناسیون به دانشجویان است. لازم است تاکید کنم مرکز تجمیعی دانشگاه اصفهان صرفا ویژه دانشجویان است و تنها با کنترل کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل معتبر به دانشجویان خدمات واکسیناسیون را ارایه می‌کند.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا و بر اساس اطلاعیه وزارت عتف، در سال تحصیلی جدید، آموزش دانشجویان در نیمسال اول همچنان به صورت مجازی شروع می‌شود و امیدواریم برای نیمسال دوم هم واکسیناسیون دانشجویان تمام شده باشد و هم شرایط کشور بهبود یافته باشد و بتوانیم نیم‌سال دوم را دست‌کم برای مقاطع ارشد و دکتری به صورت حضوری شروع کنیم.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.