رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها:

عدالت جذب هیئت علمی اجازه ایجاد حاشیه را نمی‌دهد

کی نژاد گفت: عدالت جذب اجازه نمی‌دهد که حاشیه‌ای برای جذب اعضای هیئت علمی ایجاد شود.

محمدعلی کی نژاد، رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی جذب اعضای هیئت علمی اظهار کرد:  هیچ حاشیه‌ای را در این باره قبول ندارم. عدالت جذب اجازه نمی‌دهد که حاشیه‌ای برای جذب اعضای هیئت علمی ایجاد شود.

او در ادامه بیان کرد: روند جذب اعضای هیئت علمی دوبار در سال (آبان و اردیبهشت) فراخوان داده می‌شود، بنابراین افرادی که متقاضی هستند در این فراخوان شرکت می‌کنند.

کی نژاد تصریح کرد: هر دانشگاه شرایط جذب از جمله معدل، سن و ... را می‌دهد و پرونده شرکت کنندگان بررسی می‌شود و دانشگاه‌ها بررسی می‌کنند که با آن فراخوانی که اعلام کرده اند همخوانی دارد یا خیر؛ که اگر نداشته باشد از همان اول آن را رد می‌کنند.

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی گفت: افرادی که شرایط جذب را دارند، برای جذب دعوت و سپس انتخاب می‌شوند. هر فرد می‌تواند سه دانشگاه را برای جذب انتخاب کند، اگر فردی شرایط جذب را داشته باشد، اما دانشگاه آن را رد کند، از دانشگاه می‌خواهیم تا دلیل رد شدن فرد را توضیح دهد.

او درباره تعداد جذب هرساله اعضای هیئت علمی گفت: طبق برنامه یک تعداد اعضای هیئت علمی را جذب می‌کنیم و اعزام می‌شوند، امسال برای وزارت بهداشت هزار و ۵۰۰ نفر و وزارت علوم ۹۵۰ نفر جذب خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار