فرستاده سازمان ملل: برای مذاکرات بدون پیش شرط در یمن تلاش خواهم کرد

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد برای آغاز مذاکرات بدون پیش شرط میان طرف‌های درگیر در این کشور تلاش خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از تلاش برای آغاز مذاکرات بدون پیش شرط در یمن خبر داد.

وی در نشست خبری گفت: تلاش‌های قبلی برای یافتن راهکار مسالمت آمیز در بحران یمن را ارزیابی خواهم کرد تا موفقیت‌ها و ناکامی‌ها را در گفتگو بین طرف‌ها و دستیابی به راه حل‌های مسالمت آمیز، درک کنم.

گروندبرگ افزود: قصد دارم این کار را با تیم خودم در عمان و نیز کنار خود طرف‌های یمنی انجام دهم. برای مشارکت دادن آن‌ها در مذاکرات بدون قید و شرط، جدی و صریح بین دو طرف تلاش خواهم کرد و فکر می‌کنم این موضوع برای آماده کردن راه برای حرکت به جلو، بسیار مهم است.

نماینده جدید سازمان ملل در یمن با بیان اینکه خشونت در استان‌های جنوبی یمن همچنان ادامه دارد، اعلام کرد: درگیری‌ها در یمن بر گذرگاه‌های دریایی و ثبات در منطقه تأثیرگذار است. فرودگاه صنعا باید بازگشایی و فعالیت در بندر الحدیده نیز ازسرگرفته شود، غیرنظامیان و کسانی که به مأرب پناه برده‌اند در ترس مداوم به سر می‌برند.

هانس گراندبرگ روز پنج‌شنبه در نخستین سخنرانی خود پس از تصدی این سمت تاکید کرد که نهایت تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ در این کشور به کار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار