ممنوعیت فروش وسایل نقلیه بنزینی جدید در نیویورک تا سال ۲۰۳۵

فرماندار جدید نیویورک لایحه قانونی را امضا کرد که فروش خودرو‌های جدید با موتور‌های احتراق داخلی را تا سال ۲۰۳۵ ممنوع می‌ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتور وان، کتی هوچول که به تازگی (در ماه آگوست) کار خود را به عنوان فرماندار جدید نیویورک آغاز کرده، با توجه به اطلاعیه‌ای که از طریق دفتر مطبوعاتی فرمانداری نیویورک اعلام شد، لایحه قانونی را امضا کرده که به موجب آن فروش خودرو‌های جدید با موتور‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۵ عملاً ممنوع می‌شود. این فرمان اجرایی را فرماندار کالیفرنیا گوین نیوسوم نیز در سپتامبر سال گذشته صادر کرده بود.

بر اساس این اعلامیه، تمام خودرو‌های سواری و کامیون‌های جدید سبک فروخته شده در نیویورک، باید تا سال ۲۰۳۵ آلایندگی شان صفر باشد. علاوه بر این، کامیون‌های جدید سنگین و متوسط برای فروش در نیویورک تا سال ۲۰۴۵ باید تحت شرایط "طبقه بندی آلایندگی صفر" قرار بگیرند.

این قانون که به تازگی توسط سناتور ایالت نیویورک پیت هارکام به تصویب رسیده، مقرر می‌دارد که وسایل نقلیه و تجهیزات خارج از جاده‌ای که در نیویورک فروخته می‌شوند، باید تا سال ۲۰۳۵ آلایندگی صفر داشته باشند.

ممنوعیت فروش وسایل نقلیه بنزینی جدید در نیویورک

به غیر از موارد ذکر شده، قانون مستلزم تدوین استراتژی توسعه خودرو‌های بدون آلایندگی تا سال ۲۰۲۳ است. اداره تحقیقات و توسعه انرژی ایالت نیویورک (NYSERDA) در این راستا متولی این امر خواهد بود و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ایالتی را تسریع می‌کند.

تعریف خودرو‌های بدون آلایندگی

دپارتمان حفاظت از محیط زیست نیویورک خودرو‌های بدون آلایندگی را به عنوان خودرو‌های الکتریکی با باتری، خودرو‌های برقی هیبریدی یا خودرو‌های برقی پیل سوختی هیدروژنی تعریف می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.