شورای هزاره‌های اهل‌سنت:

طالبان عدالت اجتماعی را تامین کنند

شورای سراسری هزاره‌های اهل‌سنت افغانستان در واکنش به تشکیل کابینه طالبان در بیانیه‌ای خواستار تامین عدالت اجتماعی و دولت همه شمول شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای هزاره های اهل‌سنت در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، گفته است که افغانستان کشور کثیر الملیت و متشکل از اقوام مختلف است که هزاره‌ها یکی از اقوام بزرگ این کشور را تشکیل می‌دهند.

این شورا افزوده است که امنیت، آرامش، تامین عدالت اجتماعی و پیشرفت آرزوی دیرینه مردم افغانستان است که همواره به یاس تبدیل شده است.

شورای هزاره‌های اهل سنت با انتقاد از عملکرد سیاست گران گفته است که زمامداران فاسد از مردم و خون مردم استفاده کرده و بر مسائل زیربنایی، ساختارهای بنیادین، تامین عدالت، امنیت و آرامش واقعی توجهی نکردند و کشور را به‌ سوی بحران کشیدند.

شورای سراسری هزاره‌های اهل سنت افغانستان گفته که حکومت فاسد، دروغین، قومی، فاقد رهبری سالم و سه‌ نفره غنی بهم‌ ریخت و اکنون گروه طالبان زمام پایتخت و ولایات را بدست گرفته است.

این شورا با اشاره به تشکیل کابینه طالبان گفته است که تاریخ نشان داده است هر حکومتی که پایه‌هایش کج و متزلزل بنا شده در اولین فرصت فرو ریخته است.

شورای هزاره‌های اهل سنت گفته است: اگر حکومت طالبان با پشتوانه‌ قرآن عظیم‌الشان و سنت پیامبر اسلام(ص) حکومت ایجاد می‌کند باید بداند اذان بلال سیاه پوست هنوز هم در کوه و دشت جهان عرب و اسلام طنین انداز است.

در بیانیه این شورا آمده است: نادیده‌گیری، بی عدالتی و بی مهری ویژگی حاکمان مستبد است. امیدواریم در حکومت جدید عدالت اجتماعی تامین شود و هر قوم بنابر شعاع وجودیش بدون تبعیض در ساختار سهیم بوده و با آرامش کامل به زندگی خویش ادامه بدهد.

به گفته این شورا، زنان نیمی از پیکر جامعه افغانستان را تشکیل می‌دهند و حضور آنان در نهاد های آموزشی، تجارت، محیط‌کار و… هیچ‌مشکلی ایجاد نمی‌کند.

طالبان پس از نزدیک به یک‌ماه از سقوط دولت اشرف‌غنی، یک اداره حکومتی جدید را اعلام کرده‌‌اند که در رأس آن محمد حسن آخوند قرار دارد و تمامی اعضای آن رهبران طالبان و شبکه حقانی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.