در میز اقتصادی مطرح شد؛

مالیات، درآمد سالم دولت است

یک کارشناس اقتصادی بیان کرد: مالیات، درآمد سالم دولت است و وقتی درآمد مالیاتی کشور کم باشد، کسری عملیاتی در بودجه بالا می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افضلی کارشناس اقتصادی در رابطه با راه حل میان مدت در مورد کسری بودجه گفت: بحث کسری تراز عملیاتی بودجه کمک می کند تا بفهمیم چه مقدار از درآمدهای کشور، هزینه های کشوری را پوشش داده است.

او ادامه داد: مالیات، درآمد سالم دولت است، وقتی درآمد مالیاتی کشور کم باشد، کسری عملیاتی در بودجه بالا می رود، که خود این امر یکی از مشکلات اساسی بودجه کشور است. بنابراین باید در میان مدت به مالیات به عنوان درآمد توجه کنیم.


بیشتر بخوانید


افضلی عنوان کرد: اگر در راستای برنامه عملیاتی تلاش کنیم، شاید بتوانیم در چند سال آینده به وضع مالیاتی درستی که کسری تراز عملیاتی را جبران کند، برسیم، تا دو یا سه سال آینده باید به کاهش هزینه ها توجه کنیم و نباید در این دو یا سه سال دستمزدها را غیر منطقی افزایش دهیم، بلکه باید مسئله قدرت خرید مردم را حل کنیم.

این کارشناس اقتصادی در پایان تشریح کرد: در کوتاه مدت باید از افزایش دستمزد غیر منطقی جلوگیری کنیم و بحث مدیریت دارایی دولت نیز در جلوگیری از کسری بودجه نقش مهمی را ایفا می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
گفتم دستتون تو دست انگلیس نیست . بوریس جانسون هم مالیات را افزایش داد .
یاد رابین هود افتادم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
ما مالیات نمیدیم معافیم// سربازی هم نمیریم // اونم معافیم // یارانه هم میگیریم //کار هم نمیکنیم دفترچه بیمه هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به شرطی که عادلانه مالیات بگیرید تا کسب و کار ها دچار مشکل نشوند و کسی هم فرار نکند از مالیات دادن
آخرین اخبار