جزئیات ثبت نام «کتب درسی» دانش آموزان

با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و داغ شدن بحث ثبت‌نام کتب درسی، کم و بیش خبرهایی از سوء استفاده در فضای سایبری و کلاهبرداری به گوش می‌رسد که باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ثبت‌نام کتاب‌های درسی برای تمامی پایه‌های تحصیلی ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه به صورت اینترنتی و از طریق سایت‌های معرفی شده توسط سازمان آموزش و پرورش انجام می‌شود؛ بنابراین با توجه به شرایط کرونایی، توزیع کتب درسی فقط از طریق سامانه ثبت سفارش کتاب درسی و مدارس صورت می‌گیرد.

۲۰ شهریور آخرین فرصت ثبت‌نام کتب درسی

علیرضا عابدی رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به درگاه مورد تایید برای ثبت‌نام کتب درسی،گفت: از ۲۲ فروردین ثبت‌نام کتب درسی آغاز شده و تا بیستم شهریور ادامه دارد، دانش‌آموزانی که تا کنون اقدام نکرده‌اند در فرصت باقیمانده ثبت‌نام کنند تا با شروع سال جدید تحصیلی با مشکل نبود کتاب درسی مواجه نشوند.

 وی با اشاره به درگاه مورد تایید برای ثبت‌نام کتاب‌های درسی، ادامه داد: کلیه دانش‌آموزان در تمامی دوره‌های تحصیلی و دانش‌آموزان مدارس استثنایی و استعداد‌های درخشان از طریق سامانه www.irtext.ir و یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام کنند.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش به غیر از سایت‌های مذکور هیچ سایت دیگری را معرفی نکرده است و دانش‌آموزان ابتدا باید در سامانه پادا از طریق کد ملی و رمزی که در اختیار دارند ثبت‌نام کنند.

عابدی با بیان پس از اتمام ثبت‌نام درسامانه پادا گفت: مدیران مدارس درخواست دانش‌آموزان را تایید می‌کنند و بعد از تایید آن‌ها این درخواست در سامانه‌ای به نام «سیدا» ثبت و به روز رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از آن خود دانش‌آموز یا مدیر مدرسه از طریق آن می‌توانند به سامانه فروش ثبت سفارش وارد شوند و با کد ملی و ۶ رقم شناسنامه اقدام به ثبت‌نام کتب درسی کنند.

عابدی تصریح کرد: از ۲۲ فروردین سال جاری ثبت‌نام کتب درسی آغاز شده و تا بیستم شهریور ادامه دارد و ضروری است دانش‌آموزانی که تا این موقع اقدام نکرده‌اند در فرصت باقیمانده ثبت‌نام کنند تا با شروع سال جدید تحصیلی با مشکل نبود کتاب درسی مواجه نشوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.