ناتو: طالبان باید به تعهدات خود در قبال تروریسم عمل کند

دبیرکل ناتو در کنفرانسی مجازی خواستار پایبندی گروه طالبان به تعهداتشان در قبال تروریسم در افغانستان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در کنفرانسی مجازی با حضور وزرای خارجه آمریکا و آلمان گفت گروه طالبان باید به تعهدات خود در قبال تروریسم عمل کند و مدعی شد ناتو دستاورد‌های بسیاری در این زمینه داشته است.

این مقام ارشد ناتو در این نشست خطاب به «هایکو ماس» و «آنتونی بلینکن» گفت: «گروه طالبان باید به تعهداتش در زمینه تروریسم، حقوق بشر، و تردد امن عمل کند.»

او در ادامه مدعی شد: «ناتو دستاورد‌های بسیار مهمی در زمینه مبارزه با تروریسم در افغانستان دارد، از حادثه ۱۱ سپتامبر به بعد هیچ حمله تروریستی علیه متحدان ناتو ازسوی افغانستان شکل نگرفت. حضور ناتو در افغانستان باعث ایجاد امنیت برای چندین دهه در منطقه شد.»

استولتنبرگ در انتها گفت: «نباید اجازه استقرار گروه‌های تروریستی را در افغانستان بدهیم، در این زمینه تمامی متحدان ناتو با یکدیگر همکاری خواهند کرد.»

ساعاتی پیش منابع خبری اعلام کردند که آنتونی بلینکن در کنفرانس خبری مشترک با هایکو ماس نسبت به برخی از اعضای دولت اعلامی ازسوی طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان آن‌که آلمان در افغانستان فداکاری بزرگی انجام داد که ما آن را فراموش نخواهیم کرد؛ گفت: «موفق شدیم تا ۱۲۴ هزار نفر را از افغانستان خارج کنیم، از آلمان به خاطر تلاش‌هایش در عملیات خارج کردن افراد تشکر می‌کنیم.»

وزیر خارجه آلمان نیز با تأکید بر این که شرایط افغانستان بر ثبات منطقه تأثیر خواهد گذاشت، گفت: «اخباری که روز گذشته درمورد دولت موقت منتشر شد، امید بخش نبود. به نفع هیچ‌کس نیست که افغانستان دچار فروپاشی شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار