عسکری:

باید در حوزه کالا‌های اساسی بر ظرفیت داخلی متکی شویم/ برطرف کردن دغدغه کشاورزان مسیر تولید را هموار می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حوزه کالا‌های اساسی حتماً باید بر ظرفیت‌های داخلی متکی شویم و عوامل مهمی مانند آب و خاک در عرصه کشاورزی لازم است مدیریت شوند تا برای نسل‌های آینده باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی گفت: در حوزه کالا‌های اساسی حتماً باید بر ظرفیت‌های داخلی متکی شویم و عوامل مهمی مانند آب و خاک در عرصه کشاورزی لازم است مدیریت شوند تا برای نسل‌های آینده باقی بمانند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، به مسائلی، چون پشتیبانی از طریق نهاده‌های کشاورزی و اعتبارات اختصاصی مربوط به بانک خصوصی کشاورزی و دیگر بانک‌ها پرداخته شده و پیش بینی می‌کنیم با پایان بررسی طرح و ابلاغ آن، وزارت جهاد کشاورزی مسیر هموارتری برای تولید محصول داشته باشد.

عسکری اضافه کرد: هدف طرح تقویت امنیت غذایی کشور فراهم کردن بستری برای استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش کشاورزی است تا مسیر توسعه دنبال شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: در این طرح راهکار‌های خوبی ارائه شده و بسیاری از موانع در حال برداشته شدن است. مطمئنیم اگر بروکراسی اداری و دغدغه‌های کشاورزان تولیدکننده برطرف شود، یقیناً مسیر تولید هموار می‌شود و به نقطه مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.

عسکری با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های کشور و حساسیت و تاثیرپذیری سفره مردم بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بعضاً تحریم‌ها دچار مشکلاتی در زمینه کشاورزی شدیم که قصد داریم با قابلیت‌های موجود، کسانی که سفره مردم را پررنگ می‌کنند، اما سفر به خودشان آسیب دیده است، پشتیبانی شوند.

وی ادامه داد: طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در قالب ۱۴ ماده به صحن علنی آمد و امروز مجلس تقریباً تا ۱۱ ماده آن را رسیدگی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار