اظهار نظر زودهنگام فرماندار اهواز از رد صلاحیت شهردار منتخب!

بررسی شرایط احراز شهرداران شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت در حیطه اختیارات وزارت کشور است و حال آنکه فرماندار باسابقه اهواز اظهار نظر زودهنگام داشته، جای تعجب دارد.

زارع زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: بررسی شرایط احراز شهرداران شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت در حیطه اختیارات وزرات کشور است و حال آنکه فرماندار باسابقه اهواز اظهار نظر زودهنگام داشته، جای تعجب دارد.

او افزود: فرمانداری ها بطور متعارف به صورت شکلی صورت جلسه انتخاب شهردار را بررسی نموده و مدارک مربوطه را به وزارت کشور ارسال می کنند تا در این وزارتخانه صلاحیت یا رد صلاحیت  شهردار مورد بررسی قرار گیرد.

زارع زاده اظهار داشت: ضرورتی بر رسانه ای شدن جلسه کمیته تطبیق در فرمانداری وجود نداشت و در هیچ جای کشور چنین اقدامی تاکنون متعارف نبوده و سوال برانگیز است که چرا فرماندار اهواز در اظهار نظری زودهنگام از رد صلاحیت شهردار انتخاب شده سخن می گوید ؟!.

نایب رئیس شورای شهر تصریح کرد: پرونده امینی در فرآیند احراز صلاحیت در وزرات کشور است و بیانیه ای مبنی بر تایید یا رد صلاحیت در خصوص شهردار اهواز صادر نشده است و چطور آقای فرماندار این مسئله را رسانه ای می کند؟

این مقام مسئول بیان داشت: انتظار داریم همگی تابع قانون باشیم و تایید یا رد صلاحیت شهردار را به وزرات کشور که مسئول صدور حکم نهایی شهردار است ؛ بسپاریم .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.