مجاهد:

به هیچ کشوری اجازه دخالت نمی دهیم

سخنگوی طالبان با تاکید بر وجود تبلیغات منفی علیه آن ها اظهار داشت که در مسائل سیاسی افغانستان به هیچ کشوری از جمله پاکستان اجازه مداخله نمی‌دهیم.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهار داشت که در مسائل سیاسی افغانستان به هیچ کشوری از جمله پاکستان اجازه دخالت نخواهند داد.

وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌ها افزود که اگر منظور این تبلیغات این است که پاکستان پشت جریان طالبان است، این تبلیغات منفی 20 ساله علیه ما است و آن را با جدیت رد می‌کنیم.

مجاهد تاکید کرد که طالبان برای استقلال، هویت و آزادی با چهل کشور دنیا مبارزه کرد بنابراین چطور ممکن است یک کشوری مانند پاکستان را به عنوان رئیس خود بپذیرد.

سخنگوی طالبان اظهار داشت که هیچ کسی نمی‌تواند ثابت کند که این گروه گامی را به نفع پاکستان برداشته باشد.

ذبیح الله مجاهد هفته گذشته نیز گفته بود که دولت پاکستان باید مشکل تحریک طالبان این کشور را حل کند. آنها مشکل افغانستان نیستند.

وی اظهار داشت که تحریک طالبان پاکستان، مشکل دولت اسلام‌آباد است و باید توسط مقام‌های این کشور حل شود، علمای پاکستان و رهبران مذهبی این کشور باید تصمیم بگیرند و استراتژی تدوین کنند.

همچنین پیش از این نیز سخنگوی طالبان گفته بود که پس از تشکیل دولت آینده افغانستان، موضع این کشور درباره مسائل مرزی پاکستان اعلام می‌شود اما مردم افغانستان موافق حصارکشی نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دنیا نظاره گر همه ماست

بخدا که خوب نیست این کارها
برید با هم متحد بشید
زودتر و زودتر کشور زیبای افغانستان را بسازید ، دست به دست هم بدید ، زندگی خوب داشته باشید..
و به دنیا خود و کشور خود رامعرفی کنید
( خواستن و عزم ملی می خواهد )

عزیزان قدر با هم بودنتون و آرامش را باید خوب تر بدانید !!!
دنیا محل عبور و گذر است...

پس ،
این گذرگاه کوتاه را
برای خود و دیگرانتان آرام و مفید و زیبا کنید.