شهردار مشهد:

سبک زندگی "خادم-زائر- مجاور" اولویت مدیریت شهری است

شهردار مشهد گفت: سبک زندگی "خادم-زائر- مجاور" اولویت مدیریت شهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید عبدالله ارجائی شیرازی شهردار مشهد امروز در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: تمام کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند باید رابطه معناداری با امام معصوم داشته باشند و معتقدیم افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند، یا زائر، یا مجاور و یا خادم هستند که در این راستا، الگوی سبک زندگی "خادم- زائر-مجاور" اولویت مدیریت شهری در موضوع فرهنگی است.

او  افزود: نخستین و مهم‌ترین محور مدیریت شهر، هویت شهر مشهد است و معتقدیم مشهد، مقدس است، زیرا متعلق به امام معصوم (ع) است و باید مقدس بماند.

شهردار مشهد با بیان این که شهر باید خانواده محور، امن، آرامش‌بخش و نشاط آفرین باشد ادامه داد: در حوزه کالبدی، شهر باید قابل زیست و تعامل با تمامی حاضران در شهر از جمله اقشار خاصی، چون توان‌خواهان، معلولان و جانبازان، افراد کهنسال و کودکان باشد.

 ارجائی این شهر را یک "جهانشهر" توصیف  و بیان کرد: مشهد دارای ظرفیت‌های جهانشهری است و اشتباه است که مشهد را یک کلانشهر فرض می‌کنیم، زیرا کلانشهر یک مفهوم ملی است و معتقدیم دیپلماسی شهری مشهد باید در حد اعلا اجرا شود.

او با بیان این که به دنبال درآمد‌های پایدار و حلال برای شهر هستیم تصریح کرد: مشهد باید اعتمادآفرین و برای سرمایه‌گذاران، بهشت سرمایه‌گذاری باشد و بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را ظرف سه ماه آینده به صورت کاملأ شفاف ارائه خواهیم کرد.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار با مغتنم دانستن خدمت در مشهد گفت: اداره شهر مشهد، گذران و مدیریت یک شهر معمولی برای مردم آن شهر نیست، چون این شهر سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر از سراسر کشور و جهان است که این یعنی مدیریت شما در این شهر باید مدیریتی برای چندین میلیون نفر زائر و مجاور باشد.

او  با تاکید بر لزوم مردم‌داری در مدیریت شهری افزود: مردم بیشترین سطح تعامل را با شهرداری دارند و بیشتر از هر سازمان و اداره‌ای به شهرداری رفت و آمد می‌کنند و شما به عنوان مدیر این شهر تا می‌توانید باید با مردم مدارا کنید.

امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت برخورد جدی با فساد در شهر و مدیریت شهری ادامه داد: شیب خدمت به سمت حاشیه شهر باید تند باشد، در دوره‌های گذشته اقداماتی در این جهت انجام شده که باید با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی با یادآوری لزوم توجه به اقشار مستضعف و محروم جامعه بیان کرد: خدمات عمرانی در حاشیه شهر اهمیت بسیاری دارد که باید این اقدامات در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار