۹۸ درصد حمل و نقل استان قزوین از طریق جاده انجام می‌شود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۹۸ درصد حمل بار در استان از طریق ظرفیت‌های حمل و نقل جاده‌ای و مابقی نیز در خطوط ریلی انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا معیری پور، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه ۹۸ درصد حمل و نقل استان قزوین از طریق جاده انجام می‌شود، گفت: هم اکنون سالانه ۱۰ میلیون تن کالا به همراه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا سه میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل و خطوط مسافربری استان به سایر نقاط جا به جا می‌شوند.

وی افزود: متوسط عمر ناوگان سنگین استان، ۲۳ سال و متوسط عمر اتوبوس‌های مسافربری ۱۱.۵، مینی بوس ۲۴.۵ و سواری‌های کرایه ۱۱.۹ سال است.

معیری پور با بیان اینکه روزانه و به صورت تقریبی ۲ هزار بارنامه در پایانه‌های حمل و نقل استان صادر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کالا‌های حمل شده دارای بیمه بار بوده و رانندگان موظف به بیمه کردن بار خود هستند.

این مسوول به فعالیت ۲ هزار و ۲۳۰ راننده در حوزه مسافربری و ۱۲ هزار راننده در بخش ناوگان حمل و نقل کالا در این استان اشاره کرد و افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، برای سلامت مسافران در پایانه‌های مسافربری، استعلام بیماری کرونا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن فرد به این ویروس، از فروش بلیت به آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

به گفته وی، در راستای اعمال مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی، اتوبوس و مینی بوس‌های مسافربری با ۶۰ درصد ظرفیت خود مجاز به حمل مسافر هستند و در این رابطه نیز تنها یک مرتبه در ابتدای سال و براساس مصوبه وزارت راه و شهرسازی، ۳۵ درصد به مبلغ کرایه‌ها افزوده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار