تبریک هنیه به زیاد نخاله در پی فرار اسرای فلسطینی از زندان فوق امنیتی اسرائیل

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با زیاد نخاله فرار اسرای فلسطینی از زندان فوق امنیتی اسرائیل را تبریک گفت و آن‌ها را قهرمان دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلنفی با زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ضمن تبریک فرار ۶ اسیر فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان اسرائیل از طریق تونل این اسرا را قهرمان نامید.

وی در این راستا اظهار کرد: فرار اسرا صفحه جدیدی را دفتر پیروزی‌های ملت فلسطین در نبرد عزم و اراده با رژیم صهیونیستی باز کرده است.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: باید از این ۶ اسیر پناه داد و بمنظور ادامه راه مقاومت از آن‌ها حمایت کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد: پیروزی مردم فلسطین در برابر دشمن صهیونیست تا آزادی کامل فلسطین و اسرا ادامه دارد.

زیاد نخاله نیز در این گفتگو ضمن تاکید بر لزوم وحدت گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از اسماعیل هنیه و پایداری مقاومت و دست‌آورد‌های آن در غزه، کرانه باختری و سراسر فلسطین تقدیر کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: وحدت گروه‌های مقاومت و تداوم مبارزه در برابر رژیم صهیونیستی امری ضروری است.

چند روز پیش بود که اخباری مبنی بر فرار چند اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی منتشر شد و رسانه ها نوشتند: شش اسیر فلسطینی موفق شدند با حفر تونل از زندان جلبوع در منطقه بیسان در شمال فلسطین اشغالی خارج شوند. این اقدام موجب شد دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی زیر سوال برود.

پایگاه اینترنتی الحیات پرس نوشت: ماجرای فرار شش اسیر فلسطینی همچنان ذهن رسانه‌های صهیونیستی و سازمان‌های امنیتی این رژیم را به خود مشغول کرده است.

بیش از یک هزار نیروی پلیس به همراه شماری از نیرو‌های ارتش و واحد‌های ویژه و برخی عناصر شاباک برای جستجوی این اسرا به خدمت گرفته شده اند. مسئولیت این ماجرا به گردن نگهبانان و مسئولان زندان انداخته شده است که به حفاری‌های زندانیان طی هفته‌های گذشته توجه نکرده اند و دو ساعت پس از فرار آن‌ها از این ماجرا مطلع شده اند.

کانال دوازدهم تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد الزبیدی (یکی از اسرای فراری) خواستار بازگشت به زندانی که افراد جنبش جهاد اسلامی در آن نگهداری می‌شدند شده بود و مسئولان اداره زندان اصلا به این درخواست وی شک نکردند و علاوه بر این نگهبان زن که آن شب در برج مراقبت مشغول نگهبانی بوده است می‌گوید خواب بر او غلبه کرد و هنگام نگهبانی دادن در برج مراقبت خوابید.

از سوی دیگر معلوم شد شرکت مهندسی طراح زندان جلبوع تصاویر آن را در پایگاه اینترنتی خود در دسترس همه قرار داده بود.
در شرح این رویداد آمده است:

ماجرا از ساعت ۱:۲۰ دقیقه شب آغاز می‌شود که اسرا، موزائیک قسمت سرویس بهداشتی سلول را بر می‌دارند و یکی پس از دیگری وارد تونلی که حفر شده بود می‌شوند و حدود ۲۵ متر به پیش می‌روند تا به قسمت خروج که دقیقا زیر برج مراقبت قرار دارد می‌رسند.

ساعت ۱:۴۹ دقیقه یک شهرک نشین که در مسیر ۷۱ بین بیسان و العفوله در حال حرکت بوده است با شماره ۱۰۰ تماس می‌گیرد و از مشاهده سه نفر که در حال دویدن بودند و چیزی در دست داشتند خبر می‌دهد.

ساعت ۱:۵۸ دقیقه نیرو‌های پلیس به محل می‌رسند و بررسی آغاز می‌شود. علاوه بر این یکی از کارکنان پمپ بنزین در آن منطقه نیز از مشاهده فردی ناشناس در آنجا خبر می‌دهد. معاون رئیس پلیس منطقه بیسان ساعت ۲:۱۴ دقیقه دو گزارشی را که از این شهرک نشین و کارگر پمپ بنزین دریافت کرده بود به اطلاع مقامات زندان می‌رساند.

ساعت ۳:۲۹ دقیقه مقامات زندان از ناپدیدشدن سه زندانی و نیم ساعت بعد از ناپدید شدن شش زندانی خبر می‌دهند. آوی بیتون رئیس بخش عملیات پلیس می‌گوید: تردیدی نیست که اسرای فراری در این مدت می‌توانند خود را به هر کجا برسانند.

مقامات اشغالگر اعلام کردند اسرا مسافتی سه کیلومتری را با یکدیگر دویده اند تا به خودروی که منتظر آن‌ها بود رسیدند و از هم جدا شدند. تحقیقات نشان می‌دهد یک اسیر دیگر که در واقع نفر هفتم بوده است در لحظات پایانی پشیمان می‌شود و تصمیم می‌گیرد در زندان بماند که اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

تحقیقات حاکی از آن است که این افراد به محض خروج از تونل و پس از آن که خود را خارج از دیوار‌های زندان دیدند، لباس‌های خود را عوض کردند و سه کیلومتر رفتند تا به خودرویی که منتظر آن‌ها بود رسیدند و فقط سه تن از آن‌ها سوار خودرو شدند.

رژیم اشغالگر بیم آن دارد که این افراد وارد اردوگاه جنین شده باشند که همچنان در مقابل رژیم اشغالگر مقاومت می‌کند و پیوسته درگیری‌هایی بین عناصر مقاومت و نیرو‌های اشغالگر در آنجا روی می‌دهد.

پس از آن شمعون نحمان، رئیس بخش عملیات پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد  که، نیرو‌های رژیم صهیونیستی در یافتن شش اسیر فلسطینی تحت تعقیب هیچ پیشرفتی نداشته اند.

وی در این راستا افزود: ما هیچ سرنخی نداریم و در پی یافتن مسئله نامشخصی هستیم. ما همه محور‌ها و گذرگاه‌هایی را که حدس می‌زنیم ممکن است فرار از آن‌ها صورت گرفته باشد، بسته ایم. ده‌ها عملیات انجام داده ایم، اما هیچ پیشرفتی نداشتیم و برای روشن شدن موضوع باید صبر داشت. این افراد ممکن است به اردن یا غزه رفته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار