یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز تاکیدکرد؛

لزوم تدوین نقشه راه حوزه صادرات آذربایجان شرقی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم تدوین نقشه راه برای حوزه صادرات آذربایجان شرقی با همکاری دولت و بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز امروز در جلسه بررسی وضعیت صادرات استان که در محل اتاق تبریز برگزار شدگفت:با توجه به رویکرد دولت جدید امیدواریم همکاری بدنه اقتصادی دولت و بخش خصوصی بیش از پیش گسترش یافته و شاهد برنامه ریزی درستی برای بخش صادرات استان باشیم.

او با بیان اینکه باید بر روی توسعه و افزایش صادرات از استان سرمایه گذاری شودافزود: بخش دولتی نباید از مشورت با بخش خصوصی غافل شده و به تنهایی برای حوزه صادرات برنامه ریزی و تصمیم گیری کند چرا که این بخش خصوصی است که در مسیر اجرای سیاست‌های حوه تولید و صادرات قرار دارد.

او همکاری بانک‌ها با بدنه تولید و صنعت استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: منابع بانکی خوبی در آذربایجان شرقی داریم، اما جذب واحد‌های سرمایه گذاری در خود استان نشده که این امر کم لطفی در حق این واحد‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر اینکه در مسیر توسعه اقتصاد نباید واقعیت‌ها را رها کرده و درگیر یکسری حواشی و تنش‌ها شویم تصریح کرد: در کنار اینکه بخش دولتی باید به رفع ایرادات بدنه خود بپردازد، بخش خصوصی نیز باید اقدام به رفع کاستی‌ها و افزایش تمرکز خود بر حوزه تولید و صادرات کند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت صادرات استان و پیش بینی‌های انجام شده برای تحقق این میزان و همچنین میزان محقق شده ارائه شد و رییس کمیسیون صادرات و واردات اتاق تبریز و دبیران میز‌های کشور‌های مختلف این اتاق نیز گزارشی از مشکلات موجود در حوزه صادرات ارائه دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.