کشوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشگاه‌ها باید در مرحله آخر بازگشایی شوند

رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بعد از فرآیند واکسیناسیون دانشگاه‌ها باید در آخرین مرحله باز شوند.

حمید کشوری رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی اظهار کرد: دز اول واکسیناسیون استادان و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی امیر کبیر به اتمام رسیده است.

او افزود: دز دوم افرادی که در وهله اول واکسن سینوفارم تزریق کرده بودند تمام شده است و مابقی طی روز‌های آتی واکسینه خواهند شد.

کشوری تصریح کرد: منتظر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم تا مطابق نظر آن‌ها واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه امیرکبیر را آغاز کنیم.

رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: دانشجویان در صورتی که دو دوز واکسن تزریق نکنند آموزش‌ها حضوری نخواهد شد. تزریق واکسن به جامعه دانشگاهی امیرکبیر از نوع سینوفارم و آسترازنکاست.

کشوری گفت: در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها واکسیناسیون خانواده دانشجویان هم باید انجام شود؛ بنابراین بازگشایی دانشگاه‌ها در کشور بعد از فرآیند واکسیناسیون باید جزو آخرین گروه قرار بگیرد.

لزوم واکسیناسیون ۷۰ درصد عموم جامعه برای بازگشایی دانشگاه‌ها

رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها از نظر علمی باید در شرایطی انجام شود که ۷۰ درصد واکسیناسیون عموم جامعه انجام شود.

کشوری تاکید کرد: دانشجویان می‌توانند در خصوص تزریق واکسن آن دسته از واکسن‌هایی را انتخاب کنند که مورد تائید وزارت بهداشت است.

آغاز واکسیناسیون دانشجویان از نیمه شهریور

پیش از این دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد: براساس قول‌هایی که وزارت بهداشت داده است امیداوریم بتوانیم واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه را نیز از نیمه شهریورماه آغاز کنیم.

در روند واکسیناسیون، دانشجویان خوابگاهی و تحصیلات تکمیلی در اولویت تزریق قرار دارند. امیدواریم با واکسیناسیون دانشجویان بتوانیم زمینه حضور دانشجویان در دانشگاه را فراهم کنیم البته به نحوی برنامه ریزی خواهد شد که تجمع در دانشگاه صورت نگیرد به طور مثال ممکن است اولویت حضور دانشجویان براساس سال تحصیلی و یا مقطع تحصیلی متفاوت باشد.

در صورتی که وضعیت پیک کرونا بهتر شود امیدواریم بتوانیم بستری فراهم کنیم تا دانشجویان جدید الورود بتوانند با دانشکده‌ها و اساتید خود به صورت حضوری آشنا شوند.

اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه نیز باید شناور شود و یک اتاق تنها به یک نفر اختصاص نیابد البته در جابجایی افراد ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها به طور کامل انجام می‌شود. خوشبختانه باوجود بیماری کرونا در خوابگاه‌های این دانشگاه با مشکل همه گیری مواجه نبودیم.

درحال حاضر اولویت آموزش براساس فعالیت مجازی است، اما برنامه داریم بتوانیم دروس عملی را در زمان‌هایی حضوری برگزار کنیم. در درجه اول سعی داریم آزمایشگاه ها، کارگاه‌ها و پروژه‌های مقاطع مختلف بخصوص دوره دکتری را برای دانشجویان حضوری برگزار کنیم، اما اگر مجدد شاهد پیک کرونا باشیم تمام تصمیمات متاثر از آن خواهد شد.


بیشتر بخوانید

ضد و نقیض گویی مسئولان درباره بازگشایی دانشگاه‌ها/ آموزش‌ها حضوری یا مجازی؟

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران متوقف شد/ تزریق واکسن به اعضای هیئت علمی پایان یافت

آموزش حضوری دانشگاه‌ها تا تکمیل شدن واکسیناسیون دانشجویان منتفی است

تزریق دو دز واکسن شرط لازم برای ورود به کلاس هاست

دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم واکسینه شدند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار