مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خبرداد ؛

وجود هزار و ۶۳۰ تعاونی فعال در خراسان شمالی

حسن نوری از فعالیت هزار و ۶۳۰ تعاونی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: خراسان شمالی جزو ده استانی است که بیشترین تعاونی در آن در حال فعالیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حسن نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اشاره به اینکه یکی از ارکان اقتصادی بخش تعاون است گفت: کار تعاون کارسخت است و نیاز به خرد جمعی دارد؛ و باید ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی را کنار هم گذاشته و روحیه ایثارگری و کار گروهی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید 


حسن نوری با بیان اینکه با مدیریت خوب و فکری نو و ایده‌های نو می‌توان سرمایه‌ها را مدیریت کرد گفت: متاسفانه مدیران تعاونی‌ها خبره و کار بلد نیستند و همین امر موجب بی اعتمادی مردم به شرکت‌های تعاونی شده است که این مشکل را می توان با انتخاب مدیرانی کار بلد و مسئول حل کرد.

او با بیان اینکه نود و پنج هزار تعاونی فعال در کل کشور وجود دارد و هزار و ۶۳۰ تعاونی فعال در خراسان شمالی در حوزه تعاونی فعالیت می‌کنند گفت: استان ما رتبه دوم در سال ۹۹ را کسب کرد و جز ده استانی هستیم که بیشترین تعاونی در ان در حال فعالیت است.

او افزود:مدیریت یک تعاونی با اعضای شرکت تعاونی است واین اعضا هستند که یک مدیر را در راس تعاونی انتخاب می‌کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پارسال ۷۰ میلیارد تومن درآمداز تعاونی‌های استان داشتیم گفت:در این بخش ۲۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و ۲۲۰ تعاونی در استان تشکیل داده شد است که ۱۳ هزار عضو گیری در این تعاونی‌ها صورت گرفته است.

حسن نوری گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها ی استان در بخش خدمات، بخش کشاوزی و مسکن است.

نوری با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی استانی حاصلخیز در زمینه محصولات کشاورزی و دامی است و فرصت خوبی برای تشکیل تعاونی‌های مرتبط با این حوزه‌ها داریم گفت:در گذشته کلیه مراحل ثبت و تشکیل تعاونی‌ها از طریق مراجعه حضوری بود، اما پارسال با راه اندازی سامانه‌ای جامع و هوشمند متقاضیان از طریق مراجعه غیر حضوری شرکت تعاونی خود را ثبت می‌کنند.

او ادامه داد: ۵۵ هزار نفر آموزش مجازی و ۵۸ هزار نفر آموزش حضوری برای تعاونی‌ها در چند سال اخیر انجام گرفته است.

انتهای پیام /ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.