یک اپیدمیولوژیست مطرح کرد:

تمایل ۸۰ درصد مردم ایران به تزریق واکسن

متولیان با اشاره به سرعت واکسیناسیون در کشور گفت که ٨٠ درصد مردم ایران تمایل دارند واکسن بزنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس متولیان اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه تیتر امشب بیان کرد:۶۴  درصد مردم ایران واکسن را قبول دارند و ١٦ درصد مردم ايران می پذیرند واکسن بزنند اما تردید دارند و این عدد خوب و خوشحال کننده‌ای است که ٨٠ درصد مردم ایران تمایل دارند واکسن بزنند.

او ادامه داد: اکنون با قول وزارت بهداشت و تحویل واکسن با سرعت زیاد برنامه‌ریزی‌ها برای تزریق روزانه یک میلیون دوز واکسن صورت گرفته است و با جهش‌های جدید کرونا باید پوشش واکسیناسیون به ٨٠ درصد برسد تا ایمنی جمعی جلوی اپیدمی را بگیرد.

متولیان گفت: بیش از ۵٠ درصد بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه جان خود را از دست می‌دهند و در شرایط کنونی تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی است.

در ادامه شاه عباسی رئیس بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش دربارهروند نزولی پیک پنجم کرونا بیان کرد: روند نزولی تعداد بستری شدگان و مراجعه‌کنندگان به اورژانس در روزهای اخیر نزولی است و تعداد تخت‌های اشغال شده کرونا به نصف رسیده است و امروز یکی از بخش‌های کرونا را تعطیل کردیم و پس از ضدعفونی بیمار عادی در بخش بستری کردیم.

او ادامه داد: اثربخشی واکسیناسیون را در کادر درمان بیمارستان مشاهده کردین و تغییر گروه سنی مبتلایان به کرونا به جوان‌ها به دلیل واکسیناسیون مسن‌ترهاست و در نتیجه اثر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر مشهود است.

شاه عباسی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته ٣٠ درصد مردم تمایل به واکسیناسیون ندارند و تمایل بالای مردم ایران به تزریق واکسن جای خوشحالی و مسرت دارد البته باید به مردم یادآوری کرد که حتی بعد از تزریق ٢ دوز واکسن احتمال ابتلا وجود دارد و دانست که افراد ٢ هفته پس از دوز دوم ایمن می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.