سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان:

وسایل نقلیه خود را در پیاده رو‌ها پارک نکنید

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان از برخورد جدی با تخلف تردد و توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امیر معین الدینی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: تردد و توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها یکی از معضلات ترافیکی و موجب سلب آسایش و آرامش عابران پیاده است و برابرماده ۱۹۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی تردد و پارک وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها ممنوع و پلیس برابر وظیفه ذاتی ملزم به اعمال قانون این وسایل نقلیه است.

او افزود:با توجه به اینکه پیاده رو جزء جدا شده از خیابان است و برای تردد عابران در نظر گرفته شده؛ لذا توقف و حرکت هر نوع وسیله نقلیه در پیاده رو تخلف محسوب و جریمه را در پی خواهد داشت.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد:برخی رانندگان با تصور اینکه پل روبروی درب منازل آن‌ها حریم خصوصی آنها است اقدام به پارک خودرو بر روی این پل‌ها می‌کنند به طوری که مقدار زیادی از پیاده رو تصرف می‌شود و در اکثر مواقع مانع عبور عابران پیاده است.

سرهنگ معین الدینی گفت: عابران پیاده یکی از آسیب پذیر‌ترین کاربران ترافیک هستند که گاهی بی توجهی رانندگان به حقوق این دسته از کاربران ترافیک موجب بروز صدمات و حتی در بعضی از مواقع مرگ عابران می‌شود.

او در پایان به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد تا حین رانندگی در محل‌های مسکونی توجه کافی به قوانین راهنمایی و رانندگی داشته و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.