عوارض کرونا در دیابتی‌ها بیشتر از دیگران است + فیلم

با توجه به اینکه بالا بودن قند خون، سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انتظار می‌رود بیماران دیابتی بیش از افراد غیر دیابتی کرونا بگیرند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی کچویی فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که شدت و میزان عوارض کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در بیماران دیابتی ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر از بیماران غیر دیابتی است.

دکتر کچویی اظهار داشت: با توجه به اینکه بالا بودن قندخون، سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انتظار می‌رود بیماران مبتلا به دیابت بیش از افراد غیر دیابتی کرونا بگیرند، اما آمار و بررسی‌ها حاکی از نبود تفاوت میان میزان احتمال ابتلا به کرونا میان افراد دیابتی و غیردیابتی است.

فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم با اشاره به افزایش قند خون افراد مبتلا به کرونا در طول دوره درمان آن‌ها گفت: امکان درگیری لوزالمعده، پانکراس و سلول‌های جزیره‌ای در زمان ابتلا به کرونا و در نتیجه احتمال ابتلا به دیابت در افراد، به خصوص در افراد مستعد وجود دارد.

او با تاکید بر اهمیت کنترل قند خون توصیه کرد: لازم است بیماران مبتلا به کرونا واکسن دریافت کنند و ضمن مصرف مایعات و آب زیاد، در صورت بروز تب و علائم دیگر، قند خون خود را چک و کنترل کنند.

 

 


بیشتر بخوانید


 

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار