سقاخانه‌ای که در میان دل‌های شکسته بنا شد/ خدمت گروهی از جوانان به بیماران و همراهان در بیمارستان لقمان حکیم

مدیر گروه سقاخانه احرار الحسین(ع)، از تلاش خود برای ایجاد یک حسینیه ویژه بیماران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از جوانان حسینی به سرپرستی میثم جدیدی، مدیر گروه احرار الحسین(ع)، سقاخانه احرار الحسین (ع) را در مرکز آموزشی، پزشکی و درمانی لقمان حکیم برپا کرده و در این سقاخانه مشغول خدمت رسانی به بیماران و همراهان آن‌ها هستند.

جدیدی درباره این پایگاه مذهبی فرهنگی گفت: نزدیک به ۵ سال است که افتخار خدمت رسانی به بیماران، همراهان و همکاران کادر درمان بیمارستان لقمان حکیم نصیب ما شده است.

او افزود: این تشکل معنوی قریب به ۱۳ سال که در این مکان برپا شده و در کنارش سقاخانه هم دایر شده بود، اما در این چندسال به صورت متمرکز، از ابتدای محرم تا آخر ماه صفر در بیمارستان برپا شده است.

مدیر گروه احرار الحسین(ع) در خصوص اهداف خود از برگزاری این سقاخانه بیان کرد: یکی از ابعاد برگزاری این ایستگاه، حال و هوای معنوی آن است زیرا فضای آن، کمک روحی بزرگی به بیمار‌ان و همراهان آنها می‌کند. هدف دوم هم بعد مالی است؛ ما هرچه در توان داریم در این سقاخانه با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی ارائه می‌دهیم تا خانواده‌ها حداقل هزینه محلول، ماسک، چای، آبجوش، غذای گرم  ندهند.

او درباره برکات معنوی این سقاخانه تصریح کرد: سال اول که این سقاخانه را در بیمارستان برپا کردیم، فقط برای ده روز اول محرم بود. اما شب عاشورا یک جوان تصادفی را به این بیمارستان آوردند و در آی سی یو بستری شد. همان شب پدر این جوان در ایستگاه گریه کرد و دخیل بست. بعد نزد ما آمد و نذر خود به این ایستگاه را ادا کرد. همچنین تا پایان صفر خادم این ایستگاه بود. تا اینکه بعد از ۲ و ماه نیم که همه دکتر‌ها پسرش را جواب کرده بودند، دوباره فرزندش را از خداوند و امام حسین (ع) هدیه گرفت.

جدیدی افزود: تعداد مریض‌هایی که از این ایستگاه شفا گرفته اند و هنوز هم نذر خود را در این مکان ادا می‌کنند، زیاد است. همین اتفاق‌های معنوی ما را برای ادامه مسیر مصمم‌تر می‌کند. به اعتقاد بنده بهتر است جوانان این اقدام ارزشمند را گسترش دهند.

سقاخانه‌ای که در میان دل‌های شکسته بنا شد/ خدمت گروهی از جوانان به بیماران و همراهان در بیمارستان لقمان حکیم

او در خصوص دیگر فعالیت‌های گروه خود توضیح داد: به همت سایر همکاران، بسته‌های حمایتی و غذای گرم به صورت ماهانه در حومه تهران توزیع می‌شود.

جدیدی ضمن تشکر از دکتر امیدوار رضایی ریاست و دکتر سعدی بنار مدیریت بیمارستان لقمان حکیم که هرساله حمایت‌های لازم را جهت برگزاری این سقاخانه اعمال می‌کنند، یادآور شد: به دوستان هیئتی و امام حسینی خود میبالم، زیرا این پایگاه با تلاش خالصانه آن‌ها بنا شده است. تا زمانی که ارباب ما را بپذیرد، این ایستگاه برقرار خواهد بود. الحمدالله حس معنوی و برکات آن روز به روز بیشتر و قوی‌تر میشود. امیدوارم تا جایی پیش برویم که بتوان یک حسینیه برای بیماران دایر کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد غلامی
۱۸:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
کسانی که خالصانه وبا عشق در هر کاری یا راهی قدم بردارند مطمئنا انرژی و اثر خوبی را به همراه خواهد داشت چه بسا که با عشق به امام حسین برای رضای دل شکسته بیماران و همراهان آنها قدم برداری ، میثم و دوستان میثم که بی ادعا و بی ریا در این راه قدم برمیدارن لیاقت و سعادتی است که نصیب هر فردی نخواهد شد
آخرین اخبار