غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به ۴ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نفوذ گردوغبار گسترده ناشی از وزش باد‌های ۱۲۰ روزه به زاهدان سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۵۵۹ میکروگرم برمترمکعب معادل ۳.۶ برابر حد مجاز برسید.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: گردوغبار زاهدان شعاع دید افقی در فرودگاه بین اللملی این شهر را نیز به ۶۰۰۰ متر کاهش داده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در زابل را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون از سرعت وزش باد در زابل کاسته شده است و شعاع دید افقی در محدوده نرمال قرار دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی پیش بینی می‌شود وزش باد شدید و گردوخاک تا پایان هفته در شمال استان ادامه داشته باشد.

وی گفت: هم اکنون آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، تا بعدازظهر دوشنبه درارتفاعات جنوبی رشد ابر و رعدوبرق با رگبار‌های پراکنده و وزش تندباد موقتی انتظار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار