ثبت سفارش۹۰ درصد کتاب‌های درسی دانش آموزان استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: ۹۰ درصد کتاب‌های درسی دانش آموزان این استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ثبت سفارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش همدان در نشست اعضای کارگروه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان استان همدان افزود: تهیه و توزیع به موقع کتاب‌های درسی دانش آموزان از موضوعات مهم در زمینه سازی برای سال تحصیلی جدید، در قالب پروژه مهر است.

او  اظهار داشت: این مهم با قوت در استان همدان دنبال شده و ثبت سفارش‌ها برای دوره‌های مختلف تحصیلی به صورت انفرادی و گروهی صورت گرفته است.

پورداود بیان کرد: در راستای راهبرد وزارت آموزش و پرورش، برای سناریو‌های مختلف بازگشایی مدارس در استان همدان برنامه ریزی شده است.

او با اشاره به پروژه مهر ۱۴۰۰ تصریح کرد: برنامه‌های پروژه مهر با تلاش اعضای کارگروه‌های هفتگانه در استان به خوبی دنبال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه به دنبال اجرای پروژه مهر عملیاتی و سازنده‌ای هستیم که منجر به شادابی و طراوات محیط‌های آموزشی در بهار تعلیم و تربیت شود، افزود: ستاد پروژه مهر ۱۴۰۰ استان در اقدامی خلاقانه کارگروه ارتقای توانمندی‌های نظام آموزشی و تربیتی را در راستای عمق بخشیدن به تعلیم و تربیت دانش آموزان در شرایط کرونایی فعال کرد تا برای اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی براساس اطلس مدارس به خوبی زمینه سازی شود.

او با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی در سطح استان اندیشیده شده است، گفت: در راستای راهبرد وزارت آموزش و پرورش برای سناریو‌های مختلف برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان روند ثبت نام دانش آموزان در استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: فرایند ثبت نام دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی انجام و در این زمینه از زمینه‌های الکترونیک نیز به خوبی استفاده شده است.

پورداود با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۹ هزار نوآموز استان همدان در پایگاه‌های برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۵ درصد از فرهنگیان استان در مرحله اول واکسن را دریافت کرده اند، بیان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان استان همدان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق استان از روز دوشنبه هشت شهریورماه آغاز شده است و در پایگاه‌های تجمعی و مراکز بهداشتی با قوت ادامه دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار