نقش شرکت تعاونی‌های توسعه عمران در تحقق عدالت اجتماعی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون گذار اختیاراتی به شرکت‌های تعاونی داده تا منافع حاصل از آن به اقشار آسیب پذیر جامعه برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عماد تشکری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، گفت: شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران می‌توانند به عنوان یک نهاد فراگیر، ضمن فراهم کردن مشارکت شهروندان در فعالیت‌های اقتصادی، در توسعه و عمران شهرستان نیز نقش‌آفرینی کنند.

تشکری خاطرنشان کرد: دولت و سازمان‌های وابسته می‌توانند فعالیت ها، طرح ها، زمین‌ها و املاک قابل واگذاری در بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی را در مواردی که برگزاری مزایده به صرفه و صلاح نباشد، با تأیید یکی از کمیسیون‌های دولت از طریق ترک تشریفات مزایده، در اختیار شرکت‌های تعاونی موضوع این قانون قرار دهند.

تشکری ادامه داد: قانون گذار اختیارات خوبی را در اختیار این شرکت‌ها قرار داده تا منافع حاصل از آن به اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه برسد.

تشکری ضمن بازدید از پروژه ۱۲۰ واحدی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان، که در دست ساخت است تصریح کرد: ضروری است، تعاونی‌های توسعه و عمران، زمینه عضو گیری حداکثر افراد جامعه را به وجود آورند و با گردآوری سرمایه‌های خُرد متقاضیان و حضور در پروژه‌های عمرانی، اقتصادی تلاش کنند که منافع حاصل از آن به قشر زیادی از مردم جامعه برسد تا آنچه به عنوان عدالت اجتماعی در تعاون وجود دارد محقق شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار