مدیر طرح چهار باغ مشهد:

طرح شهری چهار باغ، مشهد قدیم را بازسازی می کند

مدیر طرح چهار باغ مشهد گفت: وسعت طرح چهار باغ مشهد ۵۶ هکتار است که مقرر شد تا مشهد قدیم را در این مکان بازسازی و به شکل واقعی احداث کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید مرتضی شهابی مدیر طرح چهار باغ مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعریف پروژه چهار باغ در اراضی ۷۱۳ هکتاری کارخانه قند شیرین انجام شده، گفت:تا کنون توسعه شهر مشهد بنا به مصالح عده‌ای به سمت غرب و نامتوازن بوده، ولی بخش شرق مشهد هم ظرفیت‌های بالایی دارد که استفاده نشده است.

او با تاکید بر اینکه این پروژه که حجم سرمایه گذاری بالایی دارد، ادامه داد: قرار است در ۷.۵ هکتار از اراضی  چهار باغ مشهد، پروژه اقامتی ۱۸۵۰ واحدی را در متراژ‌های ۵۰ تا ۱۱۰ متری بسازیم که مقدمات احداث زیرساخت و توسعه فیزیکی آن آغاز شده و مجوز‌های لازم هم از کمیسیون ماده ۵ اخذ شده است.

مدیر طرح چهار باغ مشهد  ادامه داد: ساخت این پروژه علاوه بر سرمایه گذاری حدود ۹۳ هکتار اراضی را برای ورود به محدود به شهرداری واگذار کردیم که ۱۹ هکتار آن که به دانشکده علوم پزشکی هبه شده و تبدیل به بیمارستان ۶۶۰ تختخوابی شیرین خواهد شد همچنین ۱۲ هکتار هم فضای تجهیزات شهری پیش بینی شده که قرار است توسط سرمایه گذار احداث شود و ۴۵ هکتار هم فضای سبز تجهیز شده در این پروژه تعریف شده است.

شهابی  با اشاره به اینکه این پروژه شرق مشهد را در مسیر ریل گذاری توسعه پایدار قرار می‌دهد، بیان کرد: ۱۲ هکتار از اراضی هم برای بازآفرینی منطقه طرق استفاده خواهد شد همچنین کاربری این زمین‌ها در طرح تفضیلی مشهد طراحی شده است.

او با اشاره به اینکه آماده سازی زیرساخت‌ها ۱۰ ماه زمان می‌برد و منابع ساخت از فروش قطعات زمین انجام می‌شود بخشی از درآمد‌های این مکان صرف ساخت پروژه می‌شود، تصریح کرد:کانسپت پروژه قرار است باغ ایرانی باشد و چهار باغ سازی همیکی از سبک‌های باغ سازی است لذا ما به شناسایی چهارباغ‌های مختلف در استان پرداختیم که به چهار باغ در دوره تیموری رسیدیم.


بیشتر بخوانید



مدیر طرح چهار باغ مشهد با تاکید بر اینکه معبر اصلی این پروژه چهارده متر و با طراحی معماری ایرانی و مسیر آب خواهد بود که برگرفته از رود بالا خیابان به پایین خیابان است، تأکید کرد:در انتهای مسیر پیاده رو کوشک هشت بهشت را داریم که در زمان نادرشاه احداث شده بود همچنین در کاربری هشت بهشت مجموعه رستوران‌ها و سالن‌های چند منظوره با همان معماری ایرانی طراحی شده است.

شهابی اظهار کرد:در شمال پروژه مجموعه ورزشی چوگان میدان شامل ۵ هزار متر زمین سوارکاری، زمین‌های ورزشی و حمام ایرانی خواهد بود همچنین در قسمت جنوب پروژه مجموعه خدماتی با طراحی عمارت کلاه فرنگی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه پیاده رو سلامت بالغ بر دو کیلومتر و مسیر ۴ کیلومتری دوچرخه سواری از دیگر طراحی‌های این پروژه است، افزود:ورودی این پروژه بر مبنای ورودی‌های قدیم مشهد است، معابر کارآمد و عریض خواهد بود و در طراحی این مجموعه محله‌هایی گنجانده شده که تمامی برگرفته از مشهد قدیم است.

منبع: شبستان


انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.